Min lilla Terrie

Ojj… det där hamsterhuset ser verkligen för litet ut, akta så h*n inte fastnar!
Fina bilder annars, vist är de för ggggoooooooaaaaaa *naw*
Väldigt fin råttis :)
Nu vill jag verkligen inte klaga, men jag tänkte bara berätta ifall du inte visste..
Jag läste att du bara har en råtta men råttor är flockdjur och behöver en kompis.
Sen så la jag märke till att den bor i en hamsterbur, det kanske är lagom stort nu men för 2 råttor är en sån bur för liten.
Vad är det som säger att den bor i en hamsterbur?
#4 det ser man på fotot.
Det där blå hyllplanet finns bara i en specifik hamsterburs serie. Kommer med 1-2 torn. Gallret är även samma färg. Lika så huset som oftast medföljer dessa burar.
Jag har själv ägt modellen med 2 torn. På tok för liten till en råtta också
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

dessutom finns en bild på hennes blogg på just en sån bur som zickan beskriver…
som tyvärr är på tok för liten för en råtta…
You can't spell Bitchy without Itchy

Jo buren vet jag är på tokför liten, men hon hade den bara dom första månaderna :) nu har hon fått sig en stor fågelbur istället :)
och anledningen till att hon bor själv är att hon helt enkelt inte fungerar ihop med några andra råttor än hennes systrar som köptes upp av samma person (men hon tog inte Terrie också) så lill tjejen blev ensam kvar. Har förståss försökt att sätta ihop henne med nå andra men har ännu inte hittat någon som hon har accepterat, just nu brukar jag istället släppa ut henne ofta och hon kommer bra överens med marsvinen på golvet ;D
#7: Vilka råttor har du testat då? Och hur accepterar hon dem inte?

jag har testat några råttor från andra kullar som hennes mamma har fått och dom har fått varit i varsin bur och lärt känna varandra lite men då man släpper ihop dem försöker hon bita dem och blir väldigt uppstressad trots att hon är lös i rummet
awww sötnos^^
Min blogg: SweGizmo.se
Håå vilken söt!
nej va söt =)