Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 3922 ggr
Jeeey
0

Voljär på Hornbach

Vill köpa mig en voljär till mina små mys och har kollat in den blå voljären som Hornbach har för 995:-. Vet att Daydreams har tipsat om den flera gånger och jag tycker den verkar jättebra. Har i princip bestämt mig för den men vill bara kolla om det är nån som har/har haft den som kan ge lite respons eller åsikter? :)

gulzebra
0

W00t! Var finns det där Hornbach, är det postorder eller nån vanlig affär? Försökte googla men hittade bara nåt byggvaruhus…

Är ute efter voljär jag med nämnligen. Finns det nån bild på den nånstans?

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Stephanie
0

Du kan inte länka så man får se? Oskyldig

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Yeay
0

Jag har två stycken. Köpte dom för en vecka sedan :) Jag tycker dom är jättebra :)

#1 Det finns i Göteborg, det är ett byggvaruhus, men dom har en akvaristik och zoo avdelning :)

Crispig
0

de e en bygg affär men den senaste jag var på hade stoor djuravdelning. de e som bauhaus med djurtillbehör

Yeay
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på en utav mina. Inte världens bästa kvalite på bilden men :P

Mymlan
0

Länk dit man kan köpa denna? *ej PWSS*

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

gulzebra
0

Hur är det med luckor?
Ligger den i platt paket när man köper den?

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Yeay
0

#7 Det är två mellanstora luckor på framsidan. Dom är inte små, men skulle inte kalla dom stora heller.

Ja den ligger platt i paket när man köper den.

#6 När jag har vart inne på deras hemsida hittar jag inget ställe alls där man kan köpa via nätet eller ens titta vad dom har för något i butiken. Bara typ ngra specialerbjudanden hittade jag. Men jag kanske bara är dålig på att leta ^^

Yeay
0

Jo färgen är ju inte så tilltalande ^^ Men det funkar tycker jag :P

Mymlan
0

Kan man beställa via nätet hos dem?

Girlie
0

Jag brukar rekommendera folk som köper råttor att titta efter voljärer på Hornbach, stora burar till vettiga priser. Tyvärr har man ju redan tillräckligt själv annars skulle jag köpt en jag också.

wintermynta
0

Hornbach finns nu också i Stockholm Botkyrka och jag kan rekommendera buren.

MrHyde
0

Hornbach finns även i Malmö. Kan tyvärr inte beskriva var för ja e riktigt dålig på väg namn/nr. :p (men hittar dit gör ja) :P hahaha

Grodan
0

#9 jag ser ingen bild… skärmdump?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mymlan
0

#15 Gjorde ej jag heller men man får klicka på nästa tills buren kommer fram.

MalinMalin
0

Här är en rätt länk till buren.

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Vilya
0

Wow den verkar ju fantastiskt bra T__T Varför varför varför måste affärerna bara finnas så långt bort ? :(

niffen
0

Ojevlar, jag ska dit idag. Tydligen hade dom fiskar och massa djurprylar, så…   Oskyldig
Fasen då.. Kanske man ska slå till? Den var förbannat billig  Skrattande

*skriksmajlisen är borta?*

firefly
0

Åh, en sån vill jag ha :D Har en Furet tower xl men jag gillar den inte <.< Ska köpa en sån här sen då ^^

Jeeey
0

Roligt att se så många positiva kommentarer om den! Själv kan jag inte se något dåligt med denna voljär (förrutom färgen då..) rymlig, två helt ok lagom stora luckor fram, inget gjort i plast och prisvärd framför allt! Ska iväg och köpa den nu ikväll! Skrattande

Yeay: Tack att du ställde upp med förklarning och bild! Glad Funkar det bra med att städa den?

Grodan
0

bra pris i a f om man jämför med zoobutiker för likvärdig bur

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

niffen
0

Jag såg den inte, men jag letade inte så noga heller…. :P
Dom hade mindre fiskar än vad jag trodde iaf, dom sa att dom skulle ha 250….   :(
Bra mat, fast komplicerat. Alla kostade olika, typ… :S

Jeeey
0

#22 Ja det är det ju. Förra veckan hittade jag en väldigt lik voljär beträffande mått och utseende på en zooaffär, men den hade plasttak, botten, lister mm bara gallret som inte var plast, och den var dubbelt så dyr! Förvånad

Mymlan
0

På vilka orter i sthlm finns denna butik?

[Devo]
0

#25 Bara i Botkyrka

niffen
0

#25 Finns bara i norsborg i sthlm, kolla in deras hemsida.  :)

Yeay
0

#21 Jag tycker den är helt okej att städa. Tycker det är lite jobbigt att komma åt å torka av gallret på vissa ställen men det går iaf :)

Utara
0

Jag har varit och kollat på den också, och måtten är h*l*b, 167*76*76 så den är väldigt stor! Allt i metall och utdragbar låda i botten också :D

Crispig
0

17 råttor kan bo där enligt burräknaren :S wow

Jeeey
0

Fick köpt buren i fredags och uppmonterad och inflyttad blev den i lördags. Kan tala om att råttisarna fick en hemsk fart på sig för att hinna utforska varenda cm av buren så snabbt som möjligt, och dom älskar den!

Måste också berätta om vilket otroligt flyt jag har haft sen dess. Köpte en hörn toalett samtidigt som buren vilket, enligt min kille, var totalt onödigt då dom aldrig kommer använda den. Men jag ville testa igen och se om det går att få dom "pottränade" så jag la toa-lätt i lådan och tidningspapper på botten. Kändes som dömt för misslyckande igen men redan från första gången funkade de och alla tre har nu använt sig av lådan alla gånger, blev såå glad Skrattande

silverorm
0

Var på Hornbach idag (Göteborg), frågade om de som bor längre bort från en storstad hur de skulle göra, tjejen som jobbade där sa att man ska ringa den närmsta butiken för att beställa grejer (bur ex) så får man det hemlevererat! En mycket rolig djurprylavdelning har de, bra sortiment för de flesta husdjuren vi har o bra priser!!Skrattande

Jag o min sambo o våran vovve sprang runt där o frossade!! Dit åker vi hädanefter när vi ska ha djurprylar!!

Sach
0

men färgen…kan man spraymåla en bur? Kan ngn klok människa svara på detta :D

hus-musen
0

vaför skulle man inte kunna spraymåla en bur? evenuellt så får du rugga upp färgen med sandpapper innan då målar den för annars kanske inte färgen sätter sig ordentligt.=) men de ska inte vara några problem

Qui dormit, non peccat

Sach
0

Vad bra. Jag är inte så himla färgkunnig, Därför jag fråga. =) Buren verkar ju väldigt bra annars.

MentalDistress
0

Jag vill ha en sån bur, finns erbjudandet kvar? Nån som vet? Kyss

Ters
0

Oj, d var ju bra mått på buren & bra pris. Nu ångrar jag mej ju att jag köpte min begagnade bur…. hade kunnat få 2 såna här istället!! Ledsen

hitorine
0

Hur stort är "paketet" man får buren i på ett ungefär? Funderar på om det får plats i bilen eller inte.

Yeay
0

Paketet är lika långt som buren är hög, kommer inte riktigt ihåg hur brett det var, men ungefär tio cm kanske :)

Jeeey
0

#36 Det var inget tillfälligt erbjudande utan 995:- är fast lågpris på buren, så det är inte försent! Skrattande

Jeeey
0

#39 Tror nog mer att paketet är 10 cm tjockt FlörtGlad

#38 Har inte blivit av med kartongen än så jag gick och mätte: 155*70*10 cm

Yeay
0

#41 Oj, menade tjockt ;P

silverorm
0

Förut fanns den oxå…men då var den i olika färger, röd, gul, blå, grön…rena regnbågsburen…Glad Men nu tillverkans den just bara blå!! (e jag glad för…)

MentalDistress
0

#40 jaaaaa! gud vad bra! Ska åka dit på fre-lör beroende på när sambon får lön! Tror ni man kan ringa dem och be dem lägga undan en tills dess? :O

Jeeey
0

#44 :D Jag tror inte att det behövs, fanns flera kvar när jag köpte min.. Men nu när alla här har blivit sugna på att köpa så vet man aldrig ;D

Bullerbytjejen
0

botkyrka? norsborg? e det fittja eller? det står fittja på deras hemsida iaf, men det kanske är samma ?

Bullerbytjejen
0

Jag ska köpa en jag också när det e dags, men det e utan grejjer i eller? bara själva buren? inge rör eller grejjer i?

[Devo]
0

#46 Det är samma

Bullerbytjejen
0

oki, då hänger jag med :P

RatLover
0

putt, var det den här tråden du ville ha _Love_ ?

niffen
0

Du skulle låtit _love_ lära sig söka istället  ;)

RatLover
0

Kyss

Ladyinred
0

funderade på de där nån sa att man kan beställa från den butik som ligger närmast. Hur långt ifrån kan man få bo då? gäller det bara orter i omnejd eller hela svarige?

fhs
0

Köpte den idag, verkar helt okej. :)

silverorm
0

#53 Som jag fattade det sa hon att det spelar ingen roll var du bor, utan kontakta den Hornbach som ligger närmast, o beställ från dem så kör de hem grejerna för dig!Glad

Bullerbytjejen
0

kan man ta hem den på tunnelbanan eller e den för stor och otymplig??Jag ska köpa en, men jag har ju ingen bil eller kan låna någons. jag vill bara ha hem burjäveln, hehehe. är det ett jätteprojekt att släpa den på tuben ?? Eller är det någon här som också funderar på att köpa en och ska dit inom en snar framtid som då har plats för två paket i bilen Oskyldig

fhs
0

Jadu, det är ett stort paket som väger ca 15kg. Paketet är väl samma mått som buren eller några cm mer. ;)

Bullerbytjejen
0

HAHAHA lite heavy då kanske xD

Lovizaa
0

nån som har fler bilder på den? :D

finns det en djuravdelning på bauhause med?

urfaren
0

jag tänker köpa en sådan :P

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

hus-musen
0

Det finns mycket nyare trådar om hornbach, denna tråd är 8 månader gammal.

Qui dormit, non peccat

urfaren
0

kan man ta av taket lätt och underredt när man ska städa den? Finns det mer bilder?

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

hus-musen
0

#62 sök på hornbach eller kolla i kategorin 06 boende och mat så hittar du säkert 10 stycken bildtrådar med hornbach=)

Qui dormit, non peccat

MangoMelon
0

sökfunktionen fungerar inte alltid som den ska, tyvärr. jag har inte en enda gång hittat vad jag sökt efter med den..

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

hus-musen
0

#64 nej men de gånger sökfunktionen inte funkar så kan man kolla i kategorlistan, letar man mat så kollar man på mat och boende, letar man sjukdom så kollar man på hälsa, sjukdomar och beteende. Sökfunktionen har inte fungerat för mig i 2 år men jag hittar ändå vad jag letar efter oftast.

Qui dormit, non peccat

MangoMelon
0

#65 du har så rätt :) fast ibland blir man frustrerad och då är det lättast att bara skriva en ny tråd. fast jag håller med, det är lite irriterande när det finns 10 likadana trådar som alla behandlar samma frågor :)

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

hus-musen
0

#66 haha ja ett tag var de hur många trådar som helst om samma sak så man orkade inte svara efter 14.de gången=) Man bara länkade till de andra trådarna! JO jag har gett upp nån gång jag med o gjort en ny tråd för vissa saker är helt borta! eller så ligger de i fel kategori=)

Qui dormit, non peccat

Jeeey
0

Oj det var längesen :) Buren har blivit väldigt populär och vanlig sedan dess :P