Fodervärd till 3 underbara råttor sökes
Djur sökes jourhem/akuthem
Söker ett jourhem i Örebro län går även bra utanför länet också men inte för långt bara. .Eftersom jag har tyvärr fått nyligen jobb som krävs pendling därav har jag svårt att hitta djurvakt då.. men jag har tiden och ha råttor igen så vill jag ha tillbaka dom då. men såklart betalar jag mat å så.. De säljs inte.
Saga: Svart eubk toppis hona med vit stor fläck på magen.. busig och söt och livlig nyfiken råtta.. hon är snart 4 månader.
Moa: Svart eubk toppis hona som är lika nyfiken och framåt av sig.. gillar undersöka allt. 2 månader
Tilda: Svart eubk rex. Cirka 1 1/2 månad gammal även toppis är yngsta i flockskaran och är likadant nyfiken men på bättringvägen att bli modigare var varje dag.
alla är friska och krya och glada harmoniska råttor. men dom ska inte avlas på eftersom jag vill att de ska bara va sällskapsråttor.
Det är ganska akut. har bara en månad på mig att få alla i jourhem.
Bilden är på Saga
Följer buren med? Vart är bilden förresten?
Ja buren följer med..
Nu kom bilden :P
Okej, men ungefär hur länge?
From Maj tillsvidare.. om du vill så du kan msn mig på frejafina@live.se eller pm här för mer privat om du är intresserad
okej :) 2 sista frågor bara: kostar det ngt? ligger sundsvall för långt bort?
nja det brukar väl vara så att den igentliga ägaren betalar o du bara tar hand om dom. enda som fodervärd ofta står för är just maten.
okej, vetrinär också lr?
veterinär ska ägaren betala i regel.
jaha, ok.. :)
det här kanske inte har ngt med tråden att göra, men: om jag tex. åker till ngn släkting över 1 lr 2 dagar, eller kanske tom. 1 vecka, och tar med mig råttorna i en transpotbur, eller en lite mindre bur, går det?
ja de mår bara bra av att få lite miljöbyte.
okej, tänkte mest på om dom kan vara i en transportbur så länge. :)
nja, du behöver en mindre extrabur. en hamsterbur eller undulatbur duger ett par dar till ett par råttor. finns billiga begagnade på blocket för ett par hundralappar.
okay ;D om det ska vara en hamsterbur, måstre det vara en av galler då? så dom kan klättra och så :)
nä inte när det bara är tillfälligt. jag har ett par dunaburar som används vid enstaka tillfällen till råttor.
okej, men vad bra. :)