Hur ska jag göra?
Min ena råtthane har fått en tumör på baken och nu är han helt hängig och kommer antagligen inte att levaläng till han är 2 ½ år. Men då kommer jag till frågan omvad jag ska göra med min andra hane som också är 2 ½ år men som är jättepigg., Ska jag köpa en hanunge till honom (har inte frågat mina föräldrar om jag får) eller ska jag sälja honom känns inte somnågot jättebra alternativ då han är ganska gammal. Eller ska jag låta honomgå själv?

Jadu, svårt.. Om du köper ny råtta så behöver du köpa två, för annars står du snart där med en ensam råtta igen.
Ett alternativ(om du inte får skaffa flera) vore ju att låta båda somna in samtidigt. Eller försöka hitta en fodervärd till din gamla hane.
Han ska inte få gå själv.
Qui dormit, non peccat
vad jag har hört kan gamla hanar ha svårt att klara ett sånt miljöbyte.

Jo de kan vara svårt, beror helt på råttans psyke. Men det kan fungera med en ny ägare ändå. Men de är rätt svårt att omplacera gamla djur.
Qui dormit, non peccat
Hade ju helst velat ha isådana fall två nya råttor men det är så svårt att få tag ¨på råttor när man bor i Kiruna.
vi har en tjej därifrån som e i sthlm ibland o hjälper till med transoprt. får se om hon tittar in i tråden.
#5 oki vet du vad hon heter på iFokus?
jag trodde de va kickanW men hon va från sundsvall såg jag nu. Får se om nån annan har bättre minne :P
Han dog inatt kl 00.05.
Men mina föräldrar har ev gått medpå att jag ska få köpa två nya råttor :)

sockerråttan är väl från malå iaf, och allamej är oxå uppifrån, minns inte vart just nu. De är en bit från kiruna men de kanske kan ordna sig ändå. Om du kikar på uppfödarlistan så står båda två där med kontaktuppgifter=)
Vila i frid lilla råtta..
Qui dormit, non peccat