Rollyhjul för tungt?
Hej!
Jag tänkte fråga om någon här inne har ett Rolly-hjul 27,5 cm till sin råtta?
Jag har nämnligen köpt ett sådant till min hamster då jag ansåg att det var bra med ett stort och rymligt hjul som även är tyst.
Men till min förvåning märker jag nu att hjulet är väldigt segt och mycket trögt att snurra runt. Min hamster kommer aldrig klara av det.
Så till min fråga, kan era råttor springa bra i hjulet, och finns det något jag kan göra?

Råttor ska inte ha hjul, det kan skada deras rygg. 
Om jag nu har läst på på rätt sätt d.v.s ^_^
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig
Ok!
Tycker då att det är mycket konstigt att det står att det hjulet är till för bland annat råttor och så är det en råtta på bilden.
Men okej…är det ändå någon som vet nått om hjulet så skriv gärna! =D
det finns inte hjul stora nog åt råttor, de skulle börja närma sig storleken av ett däck i så fall.
att det är en bild på en råtta är bara försäljningsknep. det finns mycket i djuraffärer som lanseras till råttor utan att för den skull vara lämpligt.

Nej råttor ska inte ha hjul alls.Isåfalls ska hjulet vara så pass stort att råttan inte behöver lyfta på svansen och huvudet, dvs ca 80 cm i diameter för en vuxen ungefär=)
De där hjulet är däremot lagomt för möss.
Har ingen aning om hur hjulet ser ut, men de kanske behöver smörjas?
Qui dormit, non peccat
Okej, så det är ingen här inne som har ett hjul till sin råtta?
hoppas verkligen inte det!
Tillverkaren vill ju sälja så givetvis kommer det även att rekommenderas till djur som inte ska ha hjul… bara pga. en sak. Profit.
Man tjänar inte pengar om man inte kan lura i folk att deras mindre bra produkt är jättebra för alla.
Men till din hamster. Det är en bra storlek till hamster så jag tror du ska testa att smörja hjulet så det glider lättare, WD40 eller liknande borde göra tricket :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Nej de är nog ingen alls som har hjul till sina råttor då så stora hjul som det behövs inte finns.
Qui dormit, non peccat
Ja jag testade och smörja hjulet men det gnisslade något fruktansvärt =O
Men ja, jag tycker hjulet passar bra till hamster. Vill inte ha något litet 18 cm hjul, tycker det är alldeles för litet