Nyser till hela tiden, förkylning?
Jag hör små knyst, små nysningar ifrån råttburen hela tiden.
Både Sammy och Nelson liksom nyser till, till o från.
Iaf så tror jag att det är nysningar.. det låter som det. Som en kombination av knyst/nysningar.
Annars har dom inga tecken på förkylning alls.
Klara fina ögon, ren o fin nos, inget rött klet etc.
Kan det vara förkylning, elr allergi mot nånting i buren?

Kan tillägga att dom tvättar sig väldigt mycket oxå, i samband med knysten/nysningarna.
ge roiboost te med vitlöksklyfta i och låt te inte vara för hett utan lagom ljummet innan du ger till råttorna
roiiboost te går även bra med klick honung i också.

låter som en början till en förkylning om de gör det ofta! Ge dem rooibos te med honung och vitlök o se om de blir bättre=)
Qui dormit, non peccat

Vad har du för bottenmaterial? I vissa fall kan ett dammigt bottenmaterial få råttorna att nysa, om dammpartiklar lossnar och hamnar i nosen och luftvägarna.

Mina erfarenheter av Toa-Lätt är att det är hur bra som helst, så där var jag nog ute och cyklade. 

#2 & #3 vart köper man sånt dära te?

#7 På mataffären. Se till att det är koffeinfritt bara.

#8 Okej, men det heter bara roiiboost te? På vilken avdelning ? Där dom har kryddor?

#9 där de har allt annat te och kaffe, oboy osv=)
Qui dormit, non peccat

#10 Okej, tack.

Finns det något mer än rooibosté me vitlök o honung man kan ge för att bota förkylningen?
Nu är Nelson röd om nosen och ögonen, så nu är han förkyld! :/
Jag brukar je kan jang (stavning?) det brukar fungera jättebra

#13 Kan jang ja, det brukar vi ha hemma! Men går det att ge till råttorna? :o
Det har jag hört iaf tom att de ska ha samam docering som vi människor fast det får inte mina
mina dår några droppar blandat i gröten

Okej, jag är glutenallergiker men jag tänker på råttorna, de får havregröt fast att jag inte tål haver. Men kan jang, man köper den på apoteket va?
ok mina får gröt för bebisar (har det ju alltid hemma till mina döttrar så)
det finns i många vanliga mataffärer med o i hälsokost affärer osv

Har köpt såntdära rooibrostte(staving?) och de älskar det, den råttom som är förkyld är frisk nu:-)