Gatorade söker pojkvän
Jag söker efter en lämplig hane att para min hona Gatorade med när hon blir tillräckligt gammal. Hon fyller 6 mån nu i juni, men jag väntar gärna någon månad till innan parning.
Hon är himalayan dumbo född 28/1 -08, registrerad i SRS
Gatorade är en mycket trevlig och mjuk hona, otroligt social och vill umgås mycket med människor. Hon fungerar fint ihop med andra råttor, är stresstålig (har haft med henne lite överallt och hon är alltid lika nyfiken och framåt) och hon har en underbar personlighet.
Hon har aldrig visat tecken på rastlöshet som exempelvis barbering, överdrivet gnagande (har aldrig haft en trasig hängmatta ens, och inga förstörda saker i sovrummet där jag har honorna) eller gallergnagande.
Kraven jag har på en hane som ska få träffa Gatorade är att han är minst 1 år gammal och väger minst 500g. Han ska vara trevlig och vara avslappnad vid hantering, fungera bra i flock och vara fullt frisk. Jag vill att han ska ha så känd stamtavla som möjligt.
Utseendet spelar ingen större roll, men blue och roan är inte intressant.
Så lite tecknad som möjligt är en fördel, men irish och eubk går bra, hooded kan dock även det vara av intresse. Om hanen är tecknad vill jag helst att han bär på så lite siamese/himalayan som möjligt.
Färg på hanen spelar ingen roll, men som sagt så lite blått som möjligt, med undantag av russian blue som i stället skulle vara kul, då Gatorade kan vara bärare av det. Andra färger som finns i hennes stam är bl a chocolate och black.
Jag och Gatorade finns i Hofors, gävleborgs län. Avstånd är inga större problem, men ju närmare desto bättre (helst inget längre än stockholm vilket är ca 20 mil). Har du en passande hane som du kan tänka dig låna ut så hör av dig via PM här på iFokus eller maila polly_creep(a)hotmail.com.
Edit: hon fyller ju faktiskt inte 6 mån förrän i juli, inte i juni som jag skrev först.
Har du hittat någon pöjk till henne än?
Kanske.. men hon är fortfarande för liten, så vet inte om det nånsin blir aktuellt med parning på henne.
vad väger hon?
285g bara, hon är ca 5½ månad
ah, men det är inte så svårt att göda en råtta…
Jag vill ju att hon ska växa också, inte bli tjock :P men jag kämpar på och försöker få upp henne i vikt.. än är det ju några månader kvar.

Putt! :D
Ninja, vad är det för pojk du hittat?
Jag har en rexad råttpojke på 1 år, bor i Gnarp, Gävleborgslän. Köpte honom från Gävle, hon sa att han hade stam, men jag fick aldrig veta något mer om det liksom (tog henne som en aning oseriös). Han har supertemperament och är jättemysig.
Hör gärna av dig, även om du inte är intresserad av honom ;) Alltid kul att prata med någon som bor i närheten med råttor :P

#10 Honan annonsen avser är för gammal att paras nu
#11 Aha, var annonsen såå gammal :S Blev så till mig då jag såg att det var någon råttmänniska som boddei närheten :)