Råttornas beteende.
Hej , jag kan inte så mkt om råttornas beteede, så jag tänkte höra med er. Jämt när jag tar ut mina råttor så brukar dom vibrera, elr darra. Fast de är inte kalt i mitt rum. Så jag undrar vad de kan betyda.
Tacksam för svar! :)
är det honor du har? Vad jag har läst mig till så darrar honor när dom löper=) fast jag är inte säker!

Joo, de är honom. Men dom löper inte. För dom gör jämt så när dom får koma ut r buren och får springa på min säng.

honor*

Mina honor brukar darra när de löper och man rör dem precis ovanför svansroten. Men varför vet jag inte. Det kanske är för att de gillar det? Hehe.
Det låter lite kontsigt att dina alltid gör dte när de får komma ut ur buren. Men dte är nog inget farligt iaf. :)
De kanske darrar för att de är exalterade? Är de nervösa och spända? Vad har de gjort innan du har tagit ut dom, har de legat och sovit på ett varmt och skönt ställe? Då kan de ju tycka det är kallt ändå.
Darrar dom hela tiden när du har dom ute, eller slutar det efter ett tag?
Honor löper ju rätt ofta, du kanske har lyckats "pricka in" det varje gång du tar ut dom i sängen? Darrar de bara när du rör vid dom eller när de rör vid varandra? Rider de på varann?
Vissa råttor vibrerar i hela kroppen då man rör dem längst ryggen, jag tror det är ett tecken på ogillande.