sommartid 28/3 2009
Glöm inte att ställa fram klockan 1 timme
innan ni går o lägger er 
sommar o sol längtar iaf jag till
Sol och sommar… bah humbug… det kommer aldrig att bli +grader… *mutter mutter* men klockan kan jag ställa fram :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#1 Norrland…
Men sommarn kommer dit också så småningom 
Jomenvisst är det norrland men allvarligt! det snöar! nu!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Det snöade här i Svealand så sent som i förrgår, så än så länge ska du inte ge upp. Bara för att sommartiden är ett faktum så dröjer den riktiga sommaren ett tag till. Här i Västmanland har vi haft lite vårkänslor för ett tag sen men just nu är det lite si och så. Först i månadsskiftet april/maj brukar jag vara säker på att våren har kommit.
När har ni vår allamej?
Hmm vår… jag klassar det som vår när det är plusgrader dygnet runt och det blir i sena maj, sen maj tror jag…
Däremot kan snön ligga kvar till midsommar på samlingsställena om man har otur :)
#5 det lät inte roligt med snö fram till midsommar
här i uppl väsby så var det snöstorm i fredags em/kväll
men nu är den snön borta
det kommer nog mera snö innan april är slut 
Igår var det en sjutusans snöstorm här.. snöade nonstop hela dagen och pappa kollade att det hade snöat 15 cm -.-
Och idag, idag REGNAR det! Gaah, jag bli så galen, jag vill att våren ska komma nuu!
Vi kollade på hemvideor häromdagen, och 16 mars 2008 fanns det inte en snöhög kvar någonstans o pappa kunde påbörja vårbruket redan i mitten av april.. good luck med det nu -.-
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se