Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 718 ggr
EmelieS
0

Söker ny råttis

Söker ny råttis nu .. eftersom min lilla bebis Linus har gått bort Gråter så hans bror behöver en kompis. Vi kan komma och hämta den närsomhelst bara han får en kompis

Sweetheartno1
0

Har en lite kille på 4 veckor som är till salu. Vart bor du ?

//Sweetie

EmelieS
0

#1 I Bålsta

Sweetheartno1
0

Om du är intresserad så finns det en liten augoti hooded pojke som vill flytta omgående ! Skrattande

//Sweetie

EmelieS
0

Jag är intresserad Skrattande maila och så på shortii@live.se

Micca
0

Råttor bör inte flytta tidigare än 5 veckor och minst 80 gram. Glad

Sweetheartno1
0

#5 Dom blir ju könsmogna vid 4 veckors ålder. Och hanen måste ifrån mamman först . Och dom har passerat 4 veckor.. Rätta mig om jag har fel !

//Sweetie

idisen95
0

nej vid 5 veckor ska man sära på dom

Micca
0

Lösningen är två burar, man brukar säga att man ska separera honor och hanar vid 4-4½ vecka men SRS rekommenderar, och alla seriösa uppfödare jag känner följer, 5 veckor och minst 80 gram innan de bör utsättas för en sån stor förändring som en flytt innebär.

empan-hampus
0

Du var inte intresserad av Dinkel?

Sweetheartno1
0

Så man ska låta en liten kille sitta själv i en bur då ? :O

//Sweetie

empan-hampus
0

Hon har fått ett erbjudande av mig.. Men jag vet inte än om hon vill ha honom ^^

Micca
0

#10: Majoriteten av alla uppfödare har hanar och honor, hanarna brukar därför flytta in till andra hanar. Annars är det ju en bedömningfråga, jag skulle hellre ha en liten kille i bur ensam en vecka än skicka en liten kille till ett nytt hem när han inte uppnått lämplig vikt och ålder. Vad väger han?

Ladyinred
0

att bara få en hane i en kull är inte så vanligt. men alltingen skulle han få bo själv eller med andra hanar jag har hemma i en vecka.

Hur stora är oddsen igentligen att de parar sig innan de fyllt 5 veckor? det tar ju en stund för hanar att fatta de där med blommor och bin. sora faran är ju igentligen att ha pappan i närheten för då är det ju med största sammorlighet han som parar sig. inte bröderna.

Sweetheartno1
0

12# Om 4 dagar är dom 5 veckor ! Så tyckte att det inte var så farligt. Men då får han flytta in i en annan bur då ! Obestämd Vet inte vad dom väger. Ska väga dom ikväll.. Glad

//Sweetie

Ladyinred
0

jag går inte stenhårt på vikt. utan en välmående pigg unge i gott hull anser jag vara redo att flytta när de paserat 5 v.