husky/striped roan dumbo!
Vet inte om jag bara är trött och sullig ikväll, men jag vill iaf se bilder på husky/striped roans som är dumbo! Av nån anledning har jag fått för mig att det inte är så vanligt!
Kom nämligen på att mina två äldsta råttor kommer från en kull på 13 ungar, 7 svarta och 6 huskysar. Alla huskysarna var toppörade, de svarta var dumbo! Var det bara ett konstigt sammanträffande?
Kom med nån kommentar till detta, för nu är jag nyfiken=)
Qui dormit, non peccat
Intressant faktiskt, har aldrig tänkt på det men det är ju inte alls ofta man ser.
Så nu är jag också nyfiken

Här kommer ett lite bilder ifrån mig med Husky/stripade roans som är dumbo.
Och ja,jag tror du var hemskt trött då…för jag ser inget ovanligt i Roans som är dumbo 
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

naw sötnosar
Qui dormit, non peccat

#4 Jo de verkar inte finnas många roan dumbos=) Kollade igenom gamla trådar o de var bara nån enstaka dumbo!
Sötnos
Måste komma o kela lite snart igen=)
Men jag är fortfarande nyfiken på hur det i mina äldstas kull kunde vara bara svarta dumbos o inte en enda roan var de! Slumpen kanske?
Qui dormit, non peccat
jag tror på slumpen och märkliga odds 

Hur vet man om dom är roan från födseln ? när man börjar se vilken färg dom har alltså.. hur vet man då att det är en roan ? :P
Man ser det på teckningen
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#7 Man ser att de är roan så fort man kan se teckningen på dem, och i synnerhet om det finns roan hos mamma/pappa osv så vet man det redan innan pälsen kommer.
Qui dormit, non peccat

#10 Fast hon är toppörad inte dumbo=)
Qui dormit, non peccat

#12 Ojojoj, såg fel sorry! Tänkte inte på det tänkte bara på färgen och teckningen

Här är en länk till en kull jag har med gott om husky/striped roans i
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

#16 dubbelrex eller extremt pälsbyte?

#20 ja han är mitt lilla guldkorn! :) underbar på alla sätt å vis! :)