Lek; "Du vet att du har råttor..."
Dags för en ny lek :)
Meningen börjar "Du vet att du har råttor…" och er uppgift är att fylla i med en massa olika bisatser, alltså avslut på meningen i form av kännetecken på att man har råttor (givetvis tama sådana som husdjur, inte vilda som tagit sig in).
Det kan vara allt ifrån praktiska saker (som att du börjat äta nyttigt i syfte att spara till råttmat) och mysiga saker (som att alltid ha en varm klump under tröjan när du tittar på TV) till mindre positiva saker (t.ex. skrikande grannar eller söndertuggade tapeter). Bildbevis till era meningar får gärna medfölja men är absolut inget krav.
Mina exempel: Du vet att du har råttor…
…om du reflexmässigt bryter av små bitar när du äter frukt, för att sedan kasta upp dom på axeln
…när alla fleecefiltar hemma har blivit sönderklippta till hängmattor
osv osv osv…
Så, då är det er tur att bomba tråden med bisatser! Shoot!
**Du vet att du har råttor…
**

du vet att du har råttor.. när maten mystiskt försvinner från gaffeln innan du hunnit ta en tugga!
Qui dormit, non peccat

Du vet att du har råttor… när halva din plånbok går åt till djursaker..

Du vet att du har råttor… när du har en massa barnmatsburkar i kylen trots att du inte har några småbarn.
Du vet att du har råttor… när det blir en massa konstiga tecken i orden du skriver med tangentbordet. (råttor på tangenterna)
Du vet att du har råttor… när knapparna på tv-fjärren är försvunna.
Du vet att du har råttor… då katterna sitter och med stort intresse tittar på en bur.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Du vet att du har råttor… när du hör ett brak och krukan ligger krossad på golvet och är ersatt av några avtuggade blad.ä' (det sista va en hälsning från nala)

..När du har hål i nästan varenda klädesplagg!
Älskar mina stora små vänner..

…när din plast-isbjörn ser ut såhär:
du vet att du har råttor när.. du tar mer mat på tallriken men äter inte upp allt
Du vet att du har råttor när du hämtar disken i råttrummet
Du vet att du har råttor när katterna ligger gömda på hatthyllan
Du vet att du har råttor när alla saker som är bra att ha försvinner
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Du vet att du har råttor när din lägenhet inte har en enda synlig sladd längs listerna.
Du vet att du har råttor när det ligger spånflisor på golvet och du alltid måste borsta av fötterna innan du går ut ur ditt rum.
Du vet att du har råttor när du säger till dina vänner att ni inte kan umgås idag för att du måste hem och aktivera monstrerna.
Du vet att du har råttor när du skrattar så fort du vänder dig mot burarna. (Vände mig precis om, och en av gammelråttorna snurrade ett varv i matskålen för att sen lägga sig tillrätta) 
Du vet att du har råttor när du springer sista biten hem efter skolan.
Du vet att du har råttor när du är inne på RiF och frågar massor för att du vill att råttor ska ha det så bra som möjligt.
Du vet att du har råttor när du pratar om råttor hela tiden och överallt.
Du vet att du har råttor när du hämtar den/dom ¨åra gånger i timmen
Du vet .att du har råttor när du har rivsår efter att ha badat händerna i badkaret.
Du vet att du har råttor när du hittar bajskluttar under kudden.
Du vet att du har råttor när du hör ett mysknaster från knät/axeln.
Du vet att du har råttor när du har rivsår i urringningen.Du vet att du har råttor när du kokar ris utan att salta.Du vet att du har råttor när du har bitmärken på pennan du skriver med, i skolan.
Mvh Nathalie

Du vet att du har råttor när du dagdrömmer och helt plötsligt säger "råtta? :o" när dina vänner sitter och pratar om apelsinskal eller ngt helt annat. (det har faktiskt hänt!)
- Ellen
errare humanumest ignoscere divinum.
Du vet att du har råttor.. när halva förådet består av gammla burar i olika storlekar.
Du vet att du har råttor… när du har rispor runt läpparna pga pussglada råttor.
Du vet att du har råttor… När halva matkorgen består av nyttigheter till råttorna olch vid sidan om ligger din frysmat.
Du vet att du har råttor… när du känner dej iaktagen från massa små ögon så fort du går förbi buren.
Min blogg: SweGizmo.se
#1 hahaha^^
#3 barnmaten och knapparna där stämmer så bra^^ haha, jätte kul, hihi.
#8 haha:D här ligger katten också högt;)
#9 moahahha^^
vilken härlig tråd^^ hihi
Min blogg: SweGizmo.se
Du vet att du har råttor när du lagar mat till "en person till".

#6 Hahahahha, jag garvar ihjäl mig!

Haha, vad många härliga svar :D man känner verkligen igen sig!
Du vet att du har råttor när du har tassformade blåbärsfläckar på tröjan

…när nötterna i julskålen på vardagsrumsbordet minskar i takt med att du hör tassande steg som hoppar ner i soffan och gömmer sig bakom en kudde
Du vet att du har råttor när håret bak i nacken är tunnare än resten av ditt hår.

…när en av dina öronproppar har fått fötter, sprungit iväg från nattygsbordet och smulat sönder sig själv

…när det rinner kiss i nacken på dig.
Du vet att du har råttor när du känner morrhår kittla mot din kind ^^
Du vet att du har råttor när du aldrig har det tyst o stilla i ditt hem!
Du vet att du har råttor när du helt plötsligt har nos eller svans i näsan. Mycket revlig upplevelse.
Du vet att du har råttor när du kollar på ditt mobilheadset har tuggskaddor.
Du vet att du har råttor när du vaknar mitt i natten och tror att du har inbrott, men egentligen var det bara råttorna som hoppade ner från näst högsta hyllplanet, till golvet ._.! *BADHA BOOM*
#21 Hahahahahaha, dålig natthumor, eller bara min vanliga? Vem vet….

Du vet att du har råttor när du pratar ner innanför tröjan.

Du vet att du har råttor när du hittar små bajskluttar innanför tröjan, i din säng och på lite andra konsitga ställen…

Ja, och när du plötsligt får jättebråttom att hinna hem innan 20 över fyra så att inte din kille hinner hitta bajskorvarna som du glömde plocka upp i soffan!

…när komposten består av burströ istället för trädgårdsavfall.
golf.ifokus.se
När du matar tröjan..
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

…när du går ut mitt i natten för att säga godnatt (de bor inte inne… ska faktiskt gå ut exakt nu och säga godnatt, så det inte blir mitt i natten som vanligt… igår blev det halv 3 på natten :P)
golf.ifokus.se
Du vet att du har råttor när telefonledningen är av.
det har hänt på riktigt.
Du vet att du har råttor när du helt plötsligt skiker till för att råttan springer omkring och kittlas under tröjan

du vet att du har råttor (9st bebisar) när dom rymt in i din gamla stationära dator så du blivit tvungen att plocka isär hela mackapären för att få ut dom små monstren 
#35 Haha gud vad jobbigt xD
#35: Hahaha ;D Klockren ju! XD
Mvh Nathalie

Du vet att du har råttor när du alltid kikar på familjemedlemmarnas tallrikar efter maten, och hoppats att de inte orkat äta upp allt.
Du vet att du har råttor när du får en nos i örat :)
Och det kittlas =P
Du vet att du har råttor när någon gnager på ditt örhänge eller annat smycke :)
Du vet att du har råttor när du får en svans i munen
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Du vet att du har råttor när din lypsyl är försvunnen

du vet att du har råttor… när du hittar söndertuggade tamponger på alla möjliga ställen!
Qui dormit, non peccat
Du vet att du har råttor… när du inte kan somna pga knasterljudet utav att de har fått en nöt med skal på som de håller på att gnaga sig in i.

#44 Haha, jaa! Här kommer en liknande från gårdagskvällen:
Du vet att du har råttor… när skräckfilmen med vännerna inte är läskig längre, för nån gör egna ljudeffekter under desperat öppnande av mandelskal

Du vet att du har råttor när… du vid middagstid först tar av en liten portion och lägger den i en skål för att den ska svalna innan du själv tar för dig av maten ;)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Du vet att du har råttor… när du hittar stora kisspölar i sängen eller på filtarna i soffan.

#45 - Hahahaha!
Du vet att du har råttor när det ligger massa småfiltar/handdukar i tvätten (iaf hos mig ;)).
Du vet att du har råttor… när hunden( 5,5månader gammal) står och skäller i sovrummet för att den inte får hälsa på dem och leka med dem(om han fick bestämma).
du vet att du har råttor när du hittar sönderbitna kuddar i soffan.
<`.´>

du vet att du har råttor när du är hos en icke råttägare och fortfarande hör att det tassas över golvet ^^
You can't spell Bitchy without Itchy
Du vet att du har råttor när du får en svans i ögat
du vet att du har råttor när en kompis ska skaffa råttor p.g.a att man helaaa tiden pratar om råttor

när du bara sitter och kollar burar på blocket dagarna i ända :P
golf.ifokus.se

Du vet att du har råttor när det ligger små bajspluttar överallt.

du vet att du har råttor när du hittar burmaterial i sängen
du vet att du har råttor när sakerna på ditt skrivbord inte ligger där du la dem senast
du vet att du har råttor när du hittar en hög med nötter i din sko

Du vet att du har råttor när en råtta har bäddat om på sitt sätt i din säng
Du vet att du har råttor… när du vaknar på natten för att råttorna bråkar om dominansen i buren (mina två ungar alltså :S …ska prata med uppfödaren vad jag ska göra åt det senare i eftermiddag).
Du vet att du har råttor… när hunden har börjat följa efter ovanligt mycket och väntar på att små bruna saker ska ramla ner på golvet som han kan äta.. xD

haha! kul
du vet att du har råtor när du längtar till hälgen efterspm du kan umgås länge med dem istället för att gå i skolan först!

Du vet att du har råttor när… du går till kylen för att leta efter en massa godsaker att lägga i buren :)
Du vet att du har råttor när: Luvan på din tröja är sådar extra tung.
Du vet att du har råttor när: Din sambo kommer hem från jobbet och ska krama om dig, bara för att få mårrhår i örat.
Du vet att du har råttor när: Din sambo funderar på att ringa männen i de vita rockarna då du, då och då,: skrattar/skriker till och sätter händerna till halsen. (Mårrhår i örat)
ber dig själv om ursäkt för att du var så högljudd.
Du vet att du har råttor när: När du får en svans runt halsen och en nos i örat. :)
du vet att du har råttor när den enda parfym du har på dig är
"eau de Rat (toilette)"
Du vet att du har råttor… när du upptäcker kisspölar bakom skrivaren på skrivbordet.
Du vet att du har råttor när dina kompisar ber dig sluta tjata om råttor.
Du vet att du har råttor när du inte förvånas eller bryr dig märkvärdigt mycket över blöta fläckar och små svarta korvar under huvudkudden.
Du vet att du har råttor När du delar maten som till en litet barn utan att ha något.
Du vet att du har råttor När alla nallarna på hyllan har blivit nerknuffade bara för att "de tog för stor plats".
Du vet att du har råttor När du står och lagar mat utan att vara det minsta hungrig.
Du vet att du har råttor När dina kläder slängs i tvätten för de är ner kissade.
Du vet att du har råttor När dina småsyskon vill stålt visa råttorna för sina kompisar.

du vet att du har råttor när ditt rävskinn helt plötsligt saknar nos :(
Du vet att du har råttor när du är kissnödig och saknar blodcirkulation i en arm, men inte vill röra dig eftersom "någon" somnat i tröjärmen :)
du vet att du har råttor när du sparar toarullar och lägger in nåttgott tex skinska och viker in hörnen.

Du vet att du har råttor när du lägger fjärkontrollerna upp och ner för att råttorna inte ska bita bort knapparna.
#72: Haha, så klockrent. Jag är så van vid det att jag gör så när jag är hos vänner och så också… Har stött på en del förvånade kommentarer om det :P
Du vet att du har råttor… när det helt plötsligt har försvunnit en skiva ost från din frukostmacka.
Du vet att du har råttor… när mammas förskolebarn frågar om man kan ta med sig råttorna till förskolan. Som inte går, så de får komma hem till mig istället.
Du vet att du har råttor… när dina palmer i fönstret nästan bara står kvar pga av rötternas nätverk, för att råttorna har grävt bort jorden runtomkring.
Du vet att du har råttor… när vissa i hemtjänsten inte sätter en fot in hos dig förren de har försäkrat sig om att råttorna är instända i buren.
En av dem har riktig råttfobi sedan hon blev biten i höskullen som barn, så hon är jätteduktig att ändå komma in till mig med vatskapen om råttorna i buren i rummet bredvid.

Du vet att du har råttor när det plötsligt, utan anledning, hamnar Pop-Corn eller gafflar (!) i dem urkopplade högtalarna till TVn.
Du vet att du har råttor när du vaknar med ett ryck mitt i natten utav att någon försöker göra utrymmningsförsök.
Du vet att du har råttor när du skriker SE UPP! i samma sekund som dina gäster ska sätta ner sig i soffan.
Du vet att du har råttor när du automatisk fäller ner locket till toan, bara ifall om …
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

du vet att du har råttor när du hittar söndertugagde paintballskott och hittar senare en lysande orange råtta