Nyser på morgonen
Min lilla Diffe nyser som satan på morgonen när han vaknat. Det har varit så två morgonar nu, jag vaknar av att han har vaknat under täcket och ligger o stornyser/fnyser, precis som om han har något i nosen. Han har inget rött runt nosen så han verkar inte snorig.
Det är BARA på morgonen när han precis vaknat.
Vad kan detta vara? Vill inte att de ska va nått allvarligt med honom :(

Ligger han under ditt täcke eller? =)
Qui dormit, non peccat
hehe jo dom är typ alltid lösa o sover var dom vill, o han specielt gillar o gosa under täcket :P

Har du duntäcke så de är fjädrar som kittlat i näsan?
Qui dormit, non peccat
det är ju alltid extra dammigt i sängen om man inte vädrar det dagligen. kanske han är överkännslig mot damm och kvalster?
#4 troligtvis är det damm
ska jag inte låta honom sova i sängen mer då? Fast idag så sov han lite i buren under dagen o när han vaknade så fnös han på samma sätt… kanske inte är damm? Storstädade hela buren igår också så där e näst intill kliniskt rent :P

då har du en början till förkylnig då kanske.. de är ju alltid värst på morgonen.
Qui dormit, non peccat

Jag vet ju att tex jag själv brukar bli lite snuvig när jag sover. Har även varit med om råttor som nyser när dom just vaknat, så kanske dom liksom "rensar ur" näsan? Råttor brukar ju ha lite "snor" runt nosen när som sovit länge.
men snoret blir väl rött när de är i kontakt med luft eller nått? han e inte de minsta röd nånstans.

Javisst råttans snor och ögonsekret blir rött i kontakt med luften. Men har du en renlig råtta så är de inte säkert att du ser det innan han tvättar bort det. Dessutom så kan de bara vara pyttelite.
Qui dormit, non peccat
hur botar man förskylning då?

med nyttig mat och rooibste med honung och vitlök är väldigt bra=) Salvia är oxå en hälsosam krydda=)
Qui dormit, non peccat
12# om råttorna vägrar dricka det?
har haft det och dom drack det inte ><
så nu får dom honungsvatten istället.