Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 744 ggr
EmelieS
0

Vad är fel?

Hej min ena råtthane på 9 v. "skäller" ibland. Det låter som en hund och det rycker i hans kropp . Vad är fel ?

Itchy
0

det låter som om han nyser väldigt kraftigt eller har elakt rossel Rynkar på näsan

You can't spell Bitchy without Itchy

EmelieS
0

Jaa, vad ska jag göra :'/

Itchy
0

kolla upp honom hos veterinär och ge rooibis te och se om det kanske hjälper lite

*jag har ingen erfarenhet av rosslande råttor*

You can't spell Bitchy without Itchy

EmelieS
0

Jag tror att han nyser kraftigt, för rossel hörs väl ganska ofta ?

hus-musen
0

Skäller? Kan du beskriva ljudet på ett annat sätt?

Qui dormit, non peccat

EmelieS
0

Jag kan nog inte beskriva på ett annat sätt, liksom låter som en chihuahua som skäller eller nått ..

hus-musen
0

#6 okej.. de kan vara kraftiga nysningar eller nått.. Hur ser han ut runt nosen och ögonen? Har han rött kladd elller nått?

Qui dormit, non peccat

EmelieS
0

ska se…. nej det hade han inte …

Lancia
0

Jag tror jag vet vad du menar för ljud och ryckningar. Det är ett fenomen som jag försökt förklara för nicciz men hon fattade inte alls vad jag babblade om. Det är liksom inga nysningar utan mer som hicka, eller hur? Jag tror att det låter hemskare och konstigare än vad det är när man försöker beskriva det.

Kan det som sagt inte vara så att det rör sig om tex vanlig hicka eller något annat ofarligt? För faktum är att varje råtta jag någonsin haft att göra med har gjort sådär ibland.

EmelieS
0

Okej för hörde honom göra så idag och han har gjort det 2 gånger i ungefär 3 min på en kvart :S

hus-musen
0

#9 högljudd hicka? Hmm, ja de kanske stämmer.. har aldrig sett det på någon av mina hanar dock.. Men en hick alåter ju mer som ett skall om man jämnför.

Qui dormit, non peccat

EmelieS
0

Jaa , jag tror nog det är hicka ..

Lancia
0

Ja precis, det jag närmast kan jämföra det med är just hicka. Man både tycker ju till och ger ifrån sig ett kort litet "skall", om man inte är en tyst-hickare förståss :P Det är snabba hickningar, ett hick i sekunden kanske. Jag ska se om jag lyckas filma det när det sker nästa gång

EmelieS
0

ok

P0okerface
0

precis så gör min Elisa också!