Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 520 ggr
Itchy
0

lugn vid ny flockmedlem ???

det är under planering att ta hem en liten Graphite grabb nästa vecka…
och sätta ihop honom med mitt brödrapar som på sistone har haft en del rangbråk…

tror ni att detta kommer att lugna ner bråken eller ska vi vänta med att ta hem lillgrabben???

You can't spell Bitchy without Itchy

hus-musen
0

Bor bröderna bara med varandra? En till unge kan lugna ner för då måste en av de äldre kliva fram som ledare på ett annat sätt men du ska nog hålla noggrann koll så inte lillen hamnar imellan=)

Qui dormit, non peccat

Itchy
0

ja de är våra enda hanar

och det var det jag tänkte att de då har ngn som "neutraliserar" allt rangbråk

iaf 2st hanar är det tänkt kommer att flytta in hos dem inom en månad

Lancia
0

Våra små rangtjafs här hemma avtog en hel del när vi fick hem en bebbe, så ja, jag vet inte. Det är nog individuellt.

Itchy
0

det är nog värt ett försök iaf…

annars finns det folk som gärna tar hand om honom ;) tills ngt annat kan fixas

cookie89
0

syftar du på nån spec där lr ?Cool

Itchy
0

nejdå Oskyldig

inte alls

Nicciz
0

Du fick ju inte ha fler råttor för din mamma väl?

cookie89
0

#7 - Jag antar att du syftar på mig. Jag äger inte flera råttor nu än förut så jag förstår inte riktigt vart du vill komma med det?

Nicciz
0

#8 näe jag syftade på itchy som för ett tag sen skulle omplacera en råtta för att hennes mamma sagt att det var nog! Jaa typ då när ni köpte den första zooråttan, och då undrar jag varför man köper ännu fler när man hotas till att omplacera dem man redan har och dessutom har kull och planerar en till. Jag tycker inte det är att ha rätt djurvärde. Att göra sig av med en gammal för att få plats med en ny bara för den kan ha en ovanlig färg. Obestämd

Itchy
0

det var inte jag…det var Cookie89 vars mamma tyckte att det var nog, min mor bryr sej inte då råttorna inte bor hemma 100%

jag omplacerade en problemråtta

cookie89
0

#9 - Det var som sagt min mor. å jag hotades inte behöva omplacera de jag redan hade vid den tiden.. Dessutom hade jag redan tänkt sälja pojken jag satte ut då han & jag inte klickade lika bra som jag gör med mina andra.. så jag gör mig inte av med en gammal för att få plats med en ny bara för att han har en ovanlig färg.

Itchy, jag tycker du ska testa iaf. Jag tror nog det kan bli lite mer harmoni i buren men en 3:e part, bröder kivas ju en del ^^

Robbawn
0

Ja , pröva. Jag tror inte heller det blir några större problem faktist:)