Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 547 ggr
Jinaum
0

Råttor, hull och mat

Jag tror jag äntligen kommit på VARFÖR Snarf e så mycket mindre än Ragamuffin. Gav dom lite rostat bröd för jag ville inte ha det. Snarf sitter lugnt och äter medens Ragamuffin springer järnet och gömmer maten i huset, sitter sedan i öppningen när han tagit nästan allt och delar direkt inte med sig.

Borde jag då kanske först kolla vad Snarf väger och kanske försöka ge honom mat vid sidan om så jag vet att han får i sig det han behöver. Kanske lite fetare mat så han kommer upp i vikt och stabbar till sig för han är rätt liten.

hus-musen
0

Alla råttor äter olika, en del är samlare och en del är jägare liksom=) Men du kan ju ge dem en varsin bit och vänta tills båda har ätit upp!

Qui dormit, non peccat

Jinaum
0

jo kanske. Jag oroar mig bara att Snarf inte får tillräckligt med mat och därför hämmas hans tillväxt.

hus-musen
0

Men de har väl fortfarande alltid Torrfoder framme? Och när de får vanlig mat så kan de väl inte äta upp allt på en gång?

Ett tips är att mosa allting eller ha välling på för då kan de inte bära iväg maten=)

Qui dormit, non peccat

Jinaum
0

borde kanske göra det. Jo dom har alltid Torrfoder å så. får la börja mosa så jag vet att de får mat som de ska ha. :P

Ladyinred
0

stavmixern är världens bästa uppfinnging^^

Jinaum
0

äger jag en som tur vara då jag går på cambridge dieten =3 Dessutom… mindre bur städning för mig varje dag *asg* att jag inte tänkte på det.

idisen95
0

vad kan mn blasnda mat med då tex ägg gula