Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 793 ggr
AnimalLover
0

alla fyra

Vad heter muslin som har alla fyra sädesslagen ?

sockerrattan
0

4 sädeslagen och det är ingen mysli utan bara flingor av de fyra sädesslagen

Mia//

allobosia
0

I Finax sunt och gott finns alla de 4 med

zickan
0

deflesta müslin har de 4 med. men sedan även tillagt en massa annat som russin, nötter, frukt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ladyinred
0

de flesta saknar ett av sädeslagen. tex finax sunt och gott som nämns här ovan har endast havre, vete och korn. råg fattas. vad jag har sett så är det alltingen råg eller korn som fattas, vilken av dom det är varierar mellan olika märken.

hus-musen
0

axa har musli med alla fyra sädesslagen.

Qui dormit, non peccat

Ladyinred
0

när ni säger sädesslag så menar ni inte cornflakes va?

KickanW
0

#6: Det spelar väl ingen roll vilken form säddesslagen är i? Så länge det är korn, havre, vete och råg och det inte innehåller socker spelar det ju ingen roll om det är havreflingor, havregryn, hel havre eller något annat.

hus-musen
0

#6 hihi nee cornflakes är inte ett sädesslag, de är majs jue=)

#7 Vadå? jag tror du har missuppfattat hela hennes fråga..

Qui dormit, non peccat

Mymlan
0

I de som saknar Råg så finns det Rågflingor att köpa i alla butiker som man kan ha i maten. De står nog där de har Havregryn.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Ladyinred
0

endel räknar majs till sädesslagen i o med att de går att göra majsmjöl mm. flera sorter är fodermajs till djur osv.

hus-musen
0

#10 Majs hör till majsväxter och har inget med sädesslag att göra annat än att de är släkt med gräs båda två.. Tycker jag iaf.. De hör visserligen till samma familj.

Men majs är ju inte ens svenskt så jag räknar bara vete, korn råg och havre till sädesslagen om jag ska köpa musliGlad Majs är bara ett tillägg=) Men annars så är ju hirs, bovete, durrum mm oxå sädesslag.

Qui dormit, non peccat

Ladyinred
0

nä jag tycker inte heller att det är ett sädesslag, men det har samma användningsområden.

NeverToLate
0

Jag räknar havre korn råg och vete som de 4 sädeslagen sen så brukar de även ha majsflingor i fodret mm. ^^

Jag köper icas i love eco müsli, den ha alla 4