storlek på bebisbur!
Snart blir det förhoppningsvis bebbar här hemma, lite barnmorska sådär :P, och tänkte bara snabbkolla lite hur stor ni tycker en bebisbur skall vara?
Jag har nämligen köpt en hamsterbur nyligen för utställningar, tror det är en duna-bur, och den är ju inte direkt så stor, men räcker det i början iaf?
Eller skall det vara i marsvins/kaninstorlek? Vet ju att när det gäller bebisbur ska det helldre vara längd och inte höjd eftersom de kan ramla och slå sig, istället för mer höjd än längd i vanliga burar :) Och sedan att gallret inte ska vara för glest så de inte smiter.. Men hamsterburen jag har är plast förutom lite galler ovanpå.
Några tips! 

Jag har en hamsterbur nu. En tjej sa till mig att mamman ska bara äta och ta hand om ungarna. Jag släpper in mamman till dom andra råttorna ett par minuter om dagen så hon får springa av sig. Det kanske är fel av mig det jag gör ?!
//Sweetie 

#1 Nej mamman ska verkligen få komma iväg ut och springa av sig och träffa både dig och sima kompisar! Det hade hon gjort i det vilda.
Qui dormit, non peccat

Va bra. 
//Sweetie 
första fyra dagarna så tar inte jag ut honan från sin bur mer än nån minut. Har fått för mig att det under den tiden är lättare att bryta banden mellan bebisar och mor. Vill inte att det ska hända nåt så hon stöter bort dom. Antar att jag är lite nojjig med bebisarna här hemma.