Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 1087 ggr
Skatvinge
0

kissar på hyllplanen

Bara min damer som envisas med att kissa på hyllplanerna ? Riktigt grisigt är det eftersom det inte torkas upp. Råttorna stinker, lika så buren redan dagen efter.

Vet inte hur jag skall lösa det. .

JaneDoe
0

det gör mina med, jag torkar av hyllplanen 1-2 gånger om dagen så håller de sig frächa

Skatvinge
0

Får uppfinna råttblöjan XD

idisen95
0

#2 ja det får du gärna göra

dom kan börja köra häst och vagn med jag kan uppfinna häst blöjag man grejar en halvstor påse i bra kvalité och så sätter man den under hästens rumpa så är det fritt fram att bajsa hehe

Skatvinge
0

Det finns faktiskt redan ^^

idisen95
0

#4 finns det?Förvånad  det var ju min uppfinning

hus-musen
0

#5 ja den uppfinningen finns=) Och den har funntis länge!

Qui dormit, non peccat

allobosia
0

Mina råttor kissar också på hyllplanen men jag har min kisstrasa redo och det funkar fint :)

Skatvinge
0

#7 vad har du för bur ? Har nämligen en Jenny ferplast, den känns helt omöjlig, får åla mig hit o dit för att komma åt o torka. Extremt jobbigt :/

hus-musen
0

mina kissar oftast i toalådan numer, men ibland kommer det på hyllplanen.. Jag har gett upp, orkar inte springa o torka så de får vara lite kissigt tills jag städar igen=)

men om råttorna kissar på en speciell plats så ställ dit en toalåda eller skrubba noga! så länge de luktar därifrån så kommer de fortsätta kissa där.

Qui dormit, non peccat

Skatvinge
0

en toalåda, va skall ja ha i den, vandlig kattsand ?

hus-musen
0

#10 Jag har toa-lätt

Qui dormit, non peccat

Ladyinred
0

man kan ha kattsand oxå, jag varierar. vi har katter så råttorna får samma som katterna. Försökte ha sand till katterna o toalätt till råttorna men när det ena är slut så tar man genast från det andra så det höll aldrig. Nu har jag tyvär för små luckor på ena buren så jag kan inte ha toalåda, får inte ut den om jag inte lyfter hela gallerdelen.

Skatvinge
0

Får prova sätta in en i morgon :D

KickanW
0

Förlåt om jag ställer en korkad fråga nu men Skatvinge, om du inte har en toalåda… Och du tycker det är konstigt att råttorna kissar på hyllplanen - Var tycker du att de ska kissa då? :P

Ladyinred
0

det är sällan som de går hela vägen ner på botten i buren för att kissa. ofta vill de göra det precis när de vaknat och då väljs ett hörn nära sovplatsen. ofta blir det på en hylla då i o med att de sover högt upp.

Skatvinge
0

#14 trodde de skulle orka hålla sig tills de kom ner, bajsar ju nämligen på botten i en hörna, tänkte att de lika bra kunde kissa där. Mina möss tex, gjorde så.

hus-musen
0

#16 nee de gör de inte när de är mycket lättare att kissa direkt på hyllplanet=)

Qui dormit, non peccat

Skatvinge
0

Vilka latmaskar man har.. Då blir det en vända inom djuraffären ida då. :D Men de är farligt me djuraffärer, alltid massa små söta djur som ber om att få följa med hem XD

pebb
0

Mina kissar helst i sin hängmatta så behöver dom inte stiga upp överhuvudtaget :P Jag är inte lika glad över det, den måste bytas så ofta då och råttorna luktar inte direkt mumma när dom sover i det! Man kanske skulle ha en toalåda lite högre upp men det finns ingen plats å dom skulle väl säkert välta ner den :P

allobosia
0

#8 Jag har en voljär så iofs kanske det är skillnad

KAGE
0

Det är så grymt irriterande :( latjävlar :P

/Karoline.