Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 712 ggr
Ladyinred
0

rått-shopping :D

jippi, så snart som möjligt ska jag handla gärnet till råttorna. ska ringa och beställa 20 kg mat i djuraffären. sen bär det av till öb och köpa ett lämpligt förvaringskärl. massa stora fryspåsar. olika flingor och säd om det finns sånt där. annars blir det en tripp till willys oxå.

tänkte köpa popcorn och poppa till dom. men vet ni om det går att frysa det?

lite tipps på olika grejer jag ska kolla efter som man kan blanda i vore uppskattat.

jag ska sen blanda allt och hälla i massa fryspåsar (så stora som möjligt) och sen ta det till sambons jobb där han har en stor frysbox som han ärvt. jätte smidigt att gå dit ibland och hämta några påsar när det behövs. sen har jag Torrfoder så jag klarar mig länge.

Innehållsförteckning på färdiga blandningen…

Röd Sorgum, Rent kanariefrö, Vetepuffar, Vitt solrosfrö, Majs popcorn, Majs flakes, Ärtflakes, Bönplattor, Skalade jordnötter, Röda och Gröna kroketter, Morotsflis, Gul torkad palsternacka, Russin, Torkade bananchips.

Ladyinred
0

såg nu att det redan är popcorn i så det får jag skippa…

Itchy
0

verkar som en väldigt delikat blandning :)

*får jag återfödas som råtta hos dej ???*

You can't spell Bitchy without Itchy

Allamej
0

Ändrade rubriken eftersom chopping ger mig rysningar :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ladyinred
0

de har fått leva på tråkig mysli ett tag nu. så tänkte slå på stort och fixa ett bra och varierat Torrfoder.

ge lite tipps på flingor man kan köpa. jag kommer bara på havrepuffar.

junilla
0

hahaha chopping Tungan ute *ursäkta min taskiga humor* Flört för övrigt en mycket god blandning för de små barnen Skrattande

Ladyinred
0

jag googlade endå ordet för att vara säker på stavning och fick fram länkar till köpcener Skrikandes

junilla
0

hoppas inte du tog illa vid dig, jag har taskig humor ber om ursäkt i sådana fall…Tyst

idisen95
0

coarn flakes kan man ha i det är bra och rispuffar

Itchy
0

hvrefas :)

mini eller vanliga :)

pebb
0

Det var mycket mat!! Blir stora råttor ;)

BRAGO
0

Dom röda och gröna kroketterna, är väl egentligen inte särskillt nyttiga. Mest färgämnen. Även om dom ser goda ut när vi människor tittar på dom. Glad

Ladyinred
0

nä då jag blev inte ledsen, bara sur för att google ljög för mig Tungan ute

cornflakes är det redan i den färdiga blandningen. rispuffar va ett bra förslag. har köppt det tidigare och råttorna tyckte att det var meningslöst att äta det så de lät bli. nu har jag en annan uppsättning råttor som kanske skulle tycka det var gott. jag får prova.

Nicciz
0

Ladyinred: Blandningen saknar dem fyra sädeslagen så detskulle behövas tillsättas. Mitt tips är AXA grynblandning.

Ladyinred
0

finns det inte så man kan köpa dom separat och inte i mjölform då :P

Hade tänkt köpa havregryn, korngryn/kross, vetegryn? vilken är den fjärde? Mamma säger att det är majs medan jag anser att det är en grönsak och inte ett sädesslag,

hus-musen
0

#14 Jo man kan köpa separat oxå=) havre korn, vete och råg är de fyra sädesslagen=) majs är något helt annat!

Qui dormit, non peccat

Itchy
0

havre vete råg och korn

Ladyinred
0

i så fall finns det inte en muslisort som innehåller alla 4. har för mig att det är korn de hoppar över.

BRAGO
0

Har du ingen typ Lantmännen där du bor? De borde ha säckvis med säd…

whorra
0

Har inte så mycket att tillföra när det gäller maten men kollade muslin jag köper till råttorna det är ica naturell musli den innehåller Havreflingor, veteflingor, rågflingor, kornflingor, majs flingor, med fiber (majsmjöl, vetekli,maltextrakt av korn.)

Så en sorts musli finns det som innehåller alla 4 sädeslagen Flört

Ladyinred
0

jag hittade vimmerby foder ab på eniro. kan vara värt att kolla upp.

hus-musen
0

#17 jodå icas egna innehåller alltihop=)

Köpte coops X-tra musli igår, den innehåller havre, vete, korn och majsflingor, inget råg dock.

Qui dormit, non peccat

Ladyinred
0

det finns alltid fyra st men då har de bytt ut nåt mot majs verkar det som. ska kolla mina…

har två axa. havre, korn, vete i ena. havregryn, havrepuffar (igen), vete, rågflingor och fullkorn vad de nu innebär.

Ladyinred
0

Nu har jag beställt min säck, ska åka o handla en massa nästa fredag. Skrattande

Kollade med pwss vad en likadan säck med 15 kg kostar att få hem och den blir dyrare. kostar 315 för säcken och 200 för frakt och 50 kr extra om man ska betala när den hämtas ut. så man kan säga att 15 kg kostar 565 då jag inte har visa kort.

20 kg i djuraffären kostar 464 och bussen går på ca 100 tur och retur. 20 kg kostar då 564 kr. Alltså får man 5 kg "gratis" i zooaffären :D

jag som hade sånna fördommar om djuraffärer att de va så dyra :P

KickanW
0

#22: Icas müsli:
"Vår müsli produceras i Sverige med svensk havre, svenska vete- och rågflingor, kornflingor från Tyskland" osv.