Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1801 ggr
Malin-Trotsig
0

Utstående ögon. Farligt?

Känner mig som en hönsmamma med tjejerna som får nästan hjärtstopp om så ngn nyser till :P.
Iaf, märkte att min ena tjej Thea har  lite mer utstående ögon än sin syster. Har inte varit så förut. Är det farligt? Vad kan det bero på?

Har ingen bild då kameran inte är hemma.

[GlittriGris]
0

ploppar kanske?

hus-musen
0

Nja hur menar du med utstående? inre blödningar kan få ögonen att stå ut.

Qui dormit, non peccat

[GlittriGris]
0

för säkerhets skull kanske det är bäst att ta en tur til vätrin'ren för en undersökning?

Malin-Trotsig
0

#2 - Det tvivlar jag på. Hon springer runt som en liten tok, knastrar som vanligt i knäet, klättrar överallt, äter och dricker som vanligt :)

Tror jag hade en överreaktion då jag inte sett dem på en dag, min mamma tog hand om dem. Jag vet inte, mammig som jag är med dem så var det nog en överreaktion. Idag såg ögonen helt normala ut, dock är de ngt mer utstående än sin systers men inget som ser onormalt ut.

hus-musen
0

#4 Ja en inre blödning hade du sett om du kikat in in ögonen oxå.

Alla råttors ögon sicker ut olika mycket så de är nog inget att by sig om=)

Qui dormit, non peccat

Lancia
0

Precis, råttors øgon sticker ut olika mycket, så det ær nog lugnt. :) (Men det skadar ju inte att hålla lite extra koll om det, som du trodde, ændrades)

Min Dex ser næstan ut som en asiat medan Tures øgon står ut så mycket att det næstan ær ett under att dom inte ramlar ur. :D

Ladyinred
0

jag har en råtta som ena ögat är större än det andra på. det ena ser det ut som han kisar lite med och det andra är stort och verkar lite svullet. han har varit lika dan sen han var bebis. men jag är övertygad om att det beror på att han är en äkta nakenråtta.