Bur-rengöring..
Dom flesta har nog två (elr en) utdragbara lådor/boxar i råttburen, antar jag?
Så har även jag, och jag har märkt att det inte är så himla smidigt ändå.
För varje gång jag ska rengöra buren så har allt kiss hamnat UNDER dessa utdragbara lådor, och det har gjort att jag tvingats skrubba ren buren i duschen varenda gång som jag byter bottenunderlag (dessutom stinker det något oerhört när jag drar ut lådorna).
Råttorna gillar tydligen att trycka upp rumpan mot väggen och kissa på det viset, och det gör att all kiss hamnar under dessa lådor.. inte så najs :/
Är det lika för er och vad gör ni isåfall åt det?
Skrubbar ni buren varenda gång ni byter bottenunderlag?

Jobbigt.. Nee mina pojkar gör inte så tack o lov.
Du kanske kan sätta något emellan?
Qui dormit, non peccat
Min första bur var en med utdragbar låda och efter 6 månader så pallade jag verkligen inte med det längre så jag köpte ny… Jag testade allt… konstant rengöring, lim ja allt egentligen… men inget funkade… fanns alltid nåt ställe där kisset for igenom… Och det spelade ingen roll hur mycket jag städade heller… var alltid massor med nytt piss efter några timmar…
Enda djuret som kan ha utdragbara lådor utan att missbruka det eller ge en krupp är fåglar.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Men det finns alltså råttburar som inte har såna här lådor?
Det sabbar bara tycker jag, man tror att det är supersmidigt, men i själva verket är det inte särskilt smidigt alls, för det gör bara själva rengöringen ännu jobbigare.
Vad har ni för burar? Funderar på om jag ska köpa en annan, utan dessa utdragbara lådor, och sälja denna.
För detta hade jag inte räknat med och jag orkar verkligen inte stå o skrubba ren den varenda gång jag byter bottenunderlag. 

Jag tycker att sån utdragbar låda är underbart, vägrar gå tillbaka till en vanlig plastbotten! Var ju hur pestigt som helst att måsta lyfta och krångla varje städning! Jag har en voljär nu=)
Qui dormit, non peccat
Min kastrat och hans vän bor i denna
Mina flickor bor i denna, den har utdragbar botten men peppar peppar, tjejerna har inte fått in pisset under än iaf. :)
Och här bor mina gossar
Jag har även en gabber laura super eller vad den nu heter i källaren om nåt skulle hända (massinköp av råttor tex)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor