STOR hane i Stockholm?
Jag blev precis uppringd av Hjärnkontoret som letade stora råttor till deras program! Jag har ju bara honor själv och tyckte att det kunde vara bra att hitta en riktigt stor hane också för att visa. Jag lovade att försöka leta upp någon som har en och som kan komma.
Det är alltså till deras "Frågelåda" där någon frågat hur stora råttor kan bli. Och framförallt - inspelningen blir då IMORGON eller FREDAG.
Så - är det nån som har en stor hane i Sthlm-området?

Mvh Stephanie 

inte jag
nje mina hanar är inte så stora. ^^
Jag har en hane på 650g men han kanske är för liten?
Jag har en svart hane på också runt 700 gram. Framförallt har jag ju Alva, en GP, hehe…. Nej, skämt åsido. Jag har både en liten och en stor hane och är ledig imorgon och på fredag :)

Som jag förstod det skulle han ligga på närmare 8hg
En GP har ju inte med saken att göra ens… det är ju inte ens i närheten av samma art…
Och om ni blir flera olika som far dit med råttor, se till att dom är i tiptop form. Ingen snuva eller liknande… för en tv inspelning är påfrestande och bara för att folk undrar hur stora råttor kan bli så ska ni ju inte offra era djurs hälsa….
Se dessutom då till att hålla god karantän efteråt. Sjukan som cirkulerar i Sverige är inte utdöd… Jag vill inte att någon ska förlora sin älskling bara för att dom vill ha dom på tv…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Max! Borde inte vara några problem att lura i dom att han väger så mycket :D

Jo jag tänkte också på Max. Men jag åker inte hemifrån på fredag 
Jag har ju Vale och Arimannen men orkar ej pendla in..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Råtta är redan hittad, kan jag meddela ;)
#5 Nu vet jag inte riktigt var du fick 8hg från?
#6 Varför skulle inte en GP ha med saken att göra?
Det har ju bara pratats om råttor, inte just tamråttor. Det klart man kan berätta att det finns en ännu större art också.

Mvh Stephanie 

Stephanie är redan påväg och snart ska jag och Alva-min GP, kila iväg och träffa Stephanie på TV-Huset för inspelning :)

#12 Iih, så spännande :) Har du bilder på Alva som du kan visa sen? :)
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Ojj, Hur stor är hon??

Hihi, så söööt :D

iiih, dom är så himla söta. Men jag skulle nog inte kunna klara av en sån ;) Det räcker med "normala" råttor för mej.
Hon var jätteduktig idag, det var riktigt roligt att se hur hon reagerade utanför hemmet med andra människor, men hon skötte sig förvånandsvärt bra! Hon bajsade i fåtöljen i slutet, men det låtsas vi inte om… :P
Hon gillade programledaren Frida också, var rätt så lugn hos henne, förutom i slutet, då blev det lite mycket efter några tagningar, haha 
när sänds det ? är du med?

ja…vet du när det sänds så att vi alla kan titta efter de små bajspluttarna i fotöljen XD
You can't spell Bitchy without Itchy
Nej, det är ju alltid bara Frida - programledaren - med. Men jag skulle få ett mejl när det skulle sändas. Tror dock inte att det är så fasligt lång tid kvar, det är lite spännande att se slutresultatet, faktiskt, även om jag var där! 

#14 #16 #18 Jisses, det var inga små råttisar detdär ;P
Spännande :D
hej, någon som vet något om sändnigen ännu? Skulle också vilja se det programmet.