Hanar bortskänkes
Måste tyvärr bli av med mina hanar nu. Har 6 st som är födda v.46 förra året och 2 äldre hanar. Ingen är speciellt tam men det är ingen som är aggresiv eller liknande mot människor. Men dem två äldsta går inte ihop med varandra. För mer information och bilder hör av er via PM eller på min mailadress.
Har tyvärr inte tid för dem längre, eftersom jag har fått heltidsjobb och sambon är allergisk så han kan inte heller ta hand om dem… Tycker inte att det är rätt att dem ska få sitta ensamma i en bur hela dagarna och när man kommer hem vid 18-tiden orkar man nästan bara ge dem mat. Dem förtjänar ett bättre liv!
Så hör av er om ni kan ge dem ett bra hem!
Mailadress: linn_nanna@yahoo.se
Du måste fylla i följande uppgifter. :)
- födelsedatum
- färg, teckning o hårlag
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
- faderns namn, födelsedatum, vikt
- moderns namn, födelsedatum, vikt
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
- ort där råttan/råttorna finns
- telnr, epost o alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#1 Okej, men tyvärr kan jag inte alla svar på dem frågorna, men jag svarar så gott jag kan :) Skriver på dem jag fött upp själv….
Födelsedatum: v.46 2009
färg, teckning o hårlag: Kan tyvärr inte sådant, men 2 st black hooded och 4 helsvarta med vit mage.
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): En kull med 10 st och en med 5st.
Faderns och mödrarnas namn: Dimebag och Nikki & Nea
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Vill att dem ska få ett bättre hem än vad jag kan ge dem just nu.
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Alla går jättebra ihop med andra råttor. Dem är inte direkt hand-tama, men otroligt snälla och nyfikna. Alla 6 har ju olika karaktärer, men är inte det minsta aggresiva, inte deras föräldrar heller.
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Bra hem är viktigare än pengar! Inte reggade någonstans…
ort där råttan/råttorna finns: Fagersta, Västmanland
telnr, epost o alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus): Står i annonsen.
Om någon skull vara intresserad av dem äldre, så berättar jag mer om dem via PM eller telefon. Telefonnummer fås vid intresse.
MVH Linn