Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 2254 ggr
[Mharya]
0

SÖKES: Råttbebisar i Finspång/Norrköping/Linköping

Hallojsan! Skrattande

Nu är det dags att fylla min nya tomma bur. Jag söker två små råttungar för högst 200:- /för två. :P Dem ska finnas helst i Finspång, men kan eventuellt hämta i Norrköping också. Och tveksamt i Linköping.

För er som vill veta lite vem ni säljer till läs detta: Jag är en 13 årig tjej som heter Maria och bor med min familj (som kommer hjälpa mig med råttan, har alltså tillstånd att köpa två råttor för dem!) i Finspång. Jag har lite erfarenhet at råttor, eftersom jag haft förr. ;) Men om du undrar över mer så mejla. :P Om du säljer så skriv ett mejl! ;) Vill helst ha två hanar, fast honor går också bra. :)

Ha det bra! Kyss

/Maria Oskyldig

Breathplay
0

www.sorkland.zoomin.se

Hon har jättef ina råttor, har tre töser därifrån och dem är helt underbara (: Hon finns i Finspång så det är nära och bra!

Isabella Ekelund

allobosia
0

Dom flesta brukar ta minst 200 kronor styck för råttungar, och det får du nog räkna med att betala om du vill ha två bra råttor :)

[Mharya]
0

#1: Jaa, jag har pratat mkt med henne därifrån. Skrattande Fast enda problemet var att hon inte hade några råttbebisar på ett tag. Rynkar på näsan

#2: Okejj, får ta och samla lite till! Guld i mun Flört

Lancia
0

Sorkland avlar väl på typ bara zooråttor?

Annars finns Zodas i norrköping också.

Men högst 100 SEK per djur? Varför vill du bara lägga så lite på djuren?

Nicciz
0

Oj.. kollade på sorklands hemsida :S jag blev helt ställd.. vilken prissättning.. Obestämd

CamillaS
0

#5 Reagerade också på det.. :/

KickanW
0

Jag vill inte verka negativ nu men om du måste samla för att ha råd med 400:- bör du nog fundera över råttköpet igen.

Råttor kostar pengar! Mat, burunderlag, inredning, kattsand, Torrfoder osv. varje dag eller vecka. Det handlar om några hundringar i månader men om råttan blir sjuk kan veterinärskostnaderna stiga och handla om tusenlappar. Jag ser alltid till att ha minst 1000:- på mitt konto men har då också familj som kan låna ut pengar om veterinärskostnaderna hamnar på mer än det.

Lancia
0

Väl rutet kickan! Hade samma tanke.

Jag har haft myyyycket otur med mina råttor och det har gått många tusenlappar på vet.vård på bara något år. :/

JaneDoe
0

Lancia Sodas inte Zodas haha

iaf e dte jag som har sodas fins i norrköping som sagt (har inga kullar nu dock)

Jag har en grabb från Sorklands o han är helt underbar o det e hans syskon med

Ja hon kansk ebörjade med zoodjur, det gjord ejag med en gång i tiden, som nybörjare är det VÄLDIGT svårt o få tag på stammade djur till avel då de "seriösa reggade" väldigt sällan säljer sina ungar till avel o framförallt inte till en okänd person.

Det betyder inte att man är oseriös och dålig för det utan att man gör det bästa med det man har..

Säg med den uppfödare som aldrig nånsin använt sig av ett djur med mindre känd stam

Sorkland
0

Starten i min uppfödning startades just me "zooråttor" Köpta i zoobutik men som jag vet kommer från privatpersoner som hobbyavlar. Att mina första inte har någon stamtavla e mitt eget fel som inte har tagit reda på dom fast att de finns.

**_

Mina låga priser har jag satt just för att dom inte har lång känd stam (men jag jobbar på de) Folk vill ju inte betala mer än va varan e värd.

_**

Lancia
0

Med mitt "avlar på zooråttor" menade jag inget personligt utan menade mer att skilja på sk. hobbyavel/lämna-in-till-zoobutiks-avel kontra uppfödning med kända linjer. Jag lät väldigt negativ i mitt första inlägg och det var inte meningen, det var mer ett konstaterande jag ville ha fram, inget påhopp.

Jane; Sodas ja, givetvis. :)

Sorkland
0

Jag förstår hur du tänker Lancia. Skulle jag idag starta upp Sorkland på nytt så skulle jag inte ha startat den på "zoodjur", men som Soda skrev e de näst intill omöjligt för en nybörjare som jag att få tag i avelsdugliga djur. Jag måste ändå säga att jag ändå har fått tag på underbara å snälla zooråttor som hittills hållt sig friska.

Sorry Mharya om vi har sabbat din tråd Skäms Rynkar på näsan

Razzo
0

Om vi bortser från att Sorklands avlar på "zooråttor" så var hanen i deras första kull endast är 5 månader. Annars är hanarna varit 8 månader och 1år och 1 månad (med okänd bakgrund i bagaget).

Honorna som är grunden till deras avel (Appa, Axxa och Affa) har ett syskon som tydligen dött vid 3 månader, Axxa dog vid 10 månader och Appa bet av halva svansen på en av sina ungar, trots det avlas det vidare på avkommor så tidigt som vid 6 månaders ålder.

Personligen, och detta är som vanligt bara min personliga åsikt, skulle jag inte köpa av en person som verkar avla på nästan alla sina djur trots bakgrund. Jag ifrågasätter inte att man kan få fram trevliga djur på det sättet men jag tycker det är fel att chansa gång på gång med djur med delvis okänd, delvis riktigt dålig bakgrund och dels vid sån låg ålder.

Sorkland
0

Appa å Affa e syskon å Axxa å Ayya va syskon. Aveln startade i tron om kunskap å en bok tills internet fanns till förfogande å jag började läsa på. Man lär så länge man lever. Att en hona tar fel på nevelsträngen å en svans händer. Nu mer sköts min avel i samråd me 2 personer till som avlat i många många år.

Nä jag har inget mer att säga. Vill man inte köpa mina "zooråttor" så låter man bli. De e upp till var å en.

JaneDoe
0

Det här kanske hör hemma i en annan tråd? trådskaparen frågad einte efter andras åsiker utan frågade bara efter råttor i närheten

varför inte bara ge rd om vart man kan hitta istället för att börja diskutera aveln?

Det är völ upp till köparen o bestämam om den anser att uppfödaren är seriös och om man vill köpa därifrån

[Mharya]
0

Hallojs allesammans! :P

Har fattar noll nu om vad som diskuteras i min tråd om att få köpa råttor. XD Haha, jag behövde iaf. inte samla mer pengar, och har köpt två råttor nu. ;) Dem är jätte mysiga! ;)

Ha det gött! ;)

/Maria

[Mharya]
0

Hallojs allesammans! :P

Har fattar noll nu om vad som diskuteras i min tråd om att få köpa råttor. XD Haha, jag behövde iaf. inte samla mer pengar, och har köpt två råttor nu. ;) Dem är jätte mysiga! ;)

Ha det gött! ;)

/Maria

KickanW
0

Förstod du inte det jag skrev?

Du hade inte råd att betala mer än 200:- för råttorna, hur ska du då ha råd med mat, burunderlag och sånt. Och hur ska du ha råd att betala veterinär om råttorna dina blir sjuka?