åka bil med råttor?
Heej! I sommar ska vi till vårat landställe i Småland, och jag bor i Stockholm. Kan man åka med råttorna så länge (3-4 tim) i bilen? Och ska man ha dom i knät då? 

Nu vet jag ingenting om att åka bil med råttor, men jag kan tänka mig att det är bra om man skaffar en liten bur, kanske en hamsterbur. Så de kan ha vatten, mat och underlag, och en sovplats eftersom de ska vara där så länge. Om du ska ha de i knät så måste du ha sele på dem, annars kan de lätt smita i bilen och det blir inte så roligt för någon inblandad!
Okej, tack! Då köper jag nog en hamsterbur, det verkar smidigt 

Hur många är de förresten?
2 st :)
Mina råttor bryr sig inte särskillt när de får åka bus,tåg och bil vilket de gör ibland. De ligger i sin transportbur inbäddade med lite färdkost och sover.

mina har jag vant vid att transporteras eftersom jag äger dem tilsammans med en vän…och de bor både hos mej och henne…
buss,bil,tåg,cykel eller moped klarar mina fint ^^
You can't spell Bitchy without Itchy

råttor ska sitta i bur, alla djur ska färdas på ett tryggt sätt. Det är inga problem att frakta dem i bil, buss osv=)
Qui dormit, non peccat
Jag skulle hellre rekomendera en katt-transportbur. Sån har jag till mina och jag åker ofta tåg/buss/bil i flera timmar med dem.

jag har oxo en kattbur…
och det är ett av de bästa inköpen jag någonsin har gjort till mina råttor…
98:- för en låsbar transport :D
You can't spell Bitchy without Itchy