Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 2366 ggr
Pinkerws96
0

OT - Vad har du för kamera ?

Vad har ni för kameror ? Skriv vad den heter och skicka järna med en bild :)

Pinkerws96
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har en Kodak EasyShare C1013 … Fick den igår så jag vet inte riktigt om den e så bra än ^^

TienMu
0

har en Nikon coolpix S50

KickanW
0

Jag har en Canon EOS 400D.

(Bild från google)

Love-
0

#3 var har du köppt den ch vad gav du för den?

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Itchy
0

jag har en olympus Sp 570 UZ…

älskar den :)

You can't spell Bitchy without Itchy

Pinkerws96
0

Okk :) KickanW: En sån kamera vill jag verkligen ha! Men mamma gillar inte dom pga av priset :P

KickanW
0

#4: Jag fick den i artonårspresent men just nu ligger den på 6-8000 med objektiv. Smartast är nog att köpa från internet. Väldigt bra kamera tycker jag. Bra att ha som första systemkamera eftersom den är lätt att använda men ändå går att avancera med.

Love-
0

#7 ok ska nog satts på en sådan när jag har fått ihop dem pengarna, vill gärna har en bättre kamera än de jag har nu

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/

teachingbirds
0

Pentax k100d här :)

Har inte riktigt lärt mig hur den funkar än, fotar inte så mkt än så länge.

(bild från http://www.adorama.com/)

TienMu
0

#8 den kameran finns inte kvar längre utan efterföljaren på den är Canon EOS 450D

KickanW
0

Jodå, den finns kvar. Det brukar säljas två modeller bakåt :) Smart är faktiskt att inte köpa den nyaste modellen för prisskillnaden är oftast mycket större än skillnaden på tekniken är.

Love-
0

#10 ok ska nog köpa den om den finns kvar när jag ska de

TienMu
0

Min sambo jobbar på elgiganten och hos dem har den gått ur sortimentet.Men man kan ju säkert hitta den på nätet ändå. Men den nyare modellen e inte så farligt dyr den ligger på 6300.

Crispig
0

har inget för tillfället :'( Men men, man får klara sig med mobilen ett tag till!

KickanW
0

#13: Utan objektiv väl?

Theres
0

Fujifilm finepix A202 =)

Har haft den i en herrans massa år…

golf.ifokus.se

Itchy
0

att folk fortfarande använder 2,0 mpx kameror :O

TienMu
0

#15 nä me ett 18-55mm IS objektiv, men ja vet inte hur bra de är. ja e inge bra på system kameror men min sambo sa att den va bra å den ligger två på nån topplista efter Nikon D90.

Theres
0

#17 Tycker bilderna blir rätt okej iallafall =)

golf.ifokus.se

Love-
0

#17 det är så mycket mer än megapiclarna som gör en bra bild

Kyouko
0

Har en Canon EOS 400D

Itchy
0

jo jag vet ^^ men jag har bara inte sett en sån kamera användas på många år

#17 det var en bra bild…

Theres
0

Det blir alltid bra bilder med min kamera ;)

golf.ifokus.se

mizzive
0

Jag har en Nikon D80+

Har tyvärr inget bra objektiv just nu men ska köpa ett till så snart jag får lite extra pengar över.. Oskyldig

[kalelo]
0

Jag har en Canon EOS 450 D IS + 18-55mm objektiv. Har snart haft den i en månad. Den kostade ca 6 000kr ink. objektiv, väska och minneskort.

niffen
0

Jag har en Nikon D40x med kitobjektivet 18-55 och ett telezoom. Jag vågar inte ens räkna på vad det gick på alltihop.

Mest chockad blir jag ändå över kameraväskorna, haha Skrikandes  Dom är inte billiga på en fläck  :P

allobosia
0

Canon eos 1000D

Adina
0

Funderar på att köpa en sådan som #27
Canon EOS 1000D (:

mimmi76
0

kodiak easyshare nånting:).4,0mpxl .värdelös kamera.tar bra bilder men äter battgeri..suck ska köpa ny smidigare kamera

teachingbirds
0

#26 Kollat på Clas Ohlsson? Där köpte jag en rätt billig bra väska!

CamillaS
0

jag har Nikon D60 och kit objektivet 18-55 men är väldigt nöjd med kameran.^^

Bilden lånad från google

[ratus]
0

Jag har en EX-Z100 från Casio med 10,1 mega pixels.Flört

men tidigare använde jag min mobil.

niffen
0

#30 Jag har kameraväska, men jag blev förvånad att de jag har kostar lika mycke tillsammans som det lilla objektivet jag har…  ;)

Falurven
0

Nikon D40 har jag x) Fungerar gött.

Mvh Nathalie

allobosia
0

#28 Det är absolut ett bra val, den är mycket prisvärd och den är enkel att använda! :)

hus-musen
0

Jag har en sony cybershot, funkar utmärk! En helt vanlig digitalkamera på 6MP..

Vad har ni era superkameror till egentligen? Är det verkligen nödvändigt? Jag har ingen nytta av nått sånt iaf..

Qui dormit, non peccat

allobosia
0

#36 vad menar du med superkameror? :P

KickanW
0

#36: Att själv kunna bestämma vad för foto jag vill ha. Jag kan själv bestämma var skärpan ska sitta, hur långt skärpedjup jag vill ha, hur mycket/lite ljus jag behöver osv.

Det beror väl helt på hur man fotar. Om man "bara" fotar kompisbilder och dokuementera råttorna lite fungerar det såklart med en kompakt kamera (det du kallar "vanlig digitalkamera" skulle lika gärna kunna vara det du kallar superkamera, min Canon är en digitalkamera… Och ganska vanlig). Jag däremot fotar porträttbilder, konserter och då är det bra att kunna anpassa inställningarna efter motivet.'

Bilden jag bifogar är fotat med en kompakt kamera, ca 7 år gammal… Den skulle lika gärna kunna vara fotat med en systemkamera, eller hur? Men det beror på att jag där har så mycket ljus så jag inte behöver ställa in sånt själv. Vad jag minns gick det i stort sett inte att fota inomhus utan blixt med min kompakta kamera t.ex. för att jag inte kunde välja att släppa in mer ljus.

hus-musen
0

#37 Okej alla kameror som kostar flera tusen o som har sånna där mystiska objektiv, och 178 inställningarSkrattande

#38 Men då har du ju ett syfte med din kamera, mer än att bara ta "slumpbilder" lite då och då! Då förstår jag att du vill ha en kamera som är anpassningsbar för de tillfällen du tänkt digGlad Det var just det jag menade, när jag frågade vad har ni era kameror till!  Många gånger är kameror ( alla elektronikprylar egentligen) en statusgrej, man ska alltid vara värst med det senaste eller det bästa liksom utan att man vet vad man håller på med! Menade inget illaGlad

Bilden du bifogade är helt ok, jag hade varit nöjd med den! O jag håller med dig om att de kan vara svårt att fota utan blixt när de är lite mörkare inomhus, men å andra sidan så brukar jag ljusa upp dem i mitt fotopogram, så de gör inte så mycket=) Bilderna är ju bara för mitt nöje ändå=)

Qui dormit, non peccat

jessi_twini
0

#31 Fungerar dom bra? =D

Jag har en Canon powershot A580 och den är bra :) Men kommer någon gång i framtiden köpa en systemkamera ;)

[daniel85]
0

har en minolta dimage Z1

allobosia
0

#39 jaha, systemkameror då.. :P

Jag köpte min för att kunna få bättre bilder på mina djur först och främst, blev ju så arg när jag skulle fota råttorna med min gamla kamera när det dröjer ca 2 sekunder innan den tar kortet och rör djuret på sig så blir det suddigt… Men med systemkameran tar jag 3 bilder i sekunden och bilderna blir nästan aldrig suddiga :)

Bim
0

Jag ska nog köpa en systemkamra till sommaren eller efter sommaren! :) Liite OT men vilken kamera rekommenderar ni? Ska nog mest fotografera hundar och djur, men natur och sånt också! :D Älskar att fota med bra kameror!

Just nu har jag en vanlig tråkig digitalkamera.. :(

[GlittriGris]
0

En sån fast blå :)

olympus lens allweather 700

allobosia
0

#43 Det beror på hur avancerad kamera du vill ha.

Min kamera passar mig perfekt, den var billig, bra för nybörjare osv. Jag ville egentligen ha canon eos 450D men dom i butiken tyckte det var onödigt och sa att 1000D var mer prisvärd för min del :) och det som skiljer dom åt mest är pixlarna… 1000D är typ 10 nånting och 450D är 12..

Bim
0

#45 jag skulle vilja ha en bra kamera och den får vara lite avancerad så länge det finns en bok om hur man gör! (vad heter en sån bok?! xD)

teachingbirds
0

#46 Instruktionsbok? Hehe

Bim
0

#47 Ja precis! Haha, jag känner mig inte så smart just nu…

teachingbirds
0

#48 Du kanske skulle behöva en sån just nu? ;)

empan-hampus
0

Jag har en canon powershot A530 (funkar jätte bra) men ska snart få en system kamera Skrattande

empan-hampus
0

En exempel bild jag har tagit på en padda Flört

Elipowe
0

Systemkamera Nikon D40 - Lek och hobby kamera som är min egen.Till sommaren skall jag dock uppdatera mig ;)!

Systemkamera Nikon D3x - Jobbkameran, lånas av företaget jag fotograferar hästar för!

Sedan har jag lite objektiv, blixtrar och stativ ;)! Nästa projekt är att skapa en mindre studio .

Bim
0

#49 Haha, jaa, det skulle jag nog.. ^^ Men NU har jag laddat upp mig med chokladbollar! Så nu är jag smart igen! (eller..?) ;)

allobosia
0

#46 okej, ja avancerad är den ju med tanke på att det är en systemkamera och om man inte ska satsa på att skriva ut stora affisher så tror jag inte att man behöver köpa en dyrare.. :P

Mastoll
0

Jag har en Nikon D40 med kitobjektiv. Jag fick en bra kameraväska i julklapp :)
Längtar tills jag kan köpa ett teleobjektiv…

Absinthe
0

Canon EOS 350D

(Vill ha nyyyyy) ^^

Tilda08
0

Jag har en Olympus E-410

garmonbozia
0

Jag har en Nikon D90 som kan filma o allt :)

Med 18-105 objektiv

meilin
0

Har en Canon D40 och är supernöjd!

imilija
0

olympus fe-100 en riktig anikvitet må jag säga. brukar bli utskrattad då jag langar upp denna bland folk men jag gillar den! den är ca tusen år gammal och har aldrig gått sönder eller krånglat, det enda som är fel är att hur mycket man än försöker blir bilderna kass Flört

molle84
0

Jag kör med EOS 350D pga den absolut oöverträffliga CMOS censorn i den. Det huset tillsammans med diverse PRO objektiv och blixtar = Superfina bilder. :)

//Molle

idisen95
0

en olympus c-25 eller nått sånt funkar jättebra

NeverToLate
0

En Canon A420 ^^ den tar helt okej bilder tycker jag iaf :)

Molle08
0

Fujifilm Finepix J10

Nikon Coolpix 850

Sen vill jag ha systemkamera  Nikon D60

sen har jag mobilkameror ;)

Ewepewe
0

Har en canon 450d :)

Kolla gärna på mina bilder:

http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?authorID=62045

Mastoll
0

#65 - Det var verkligen jättefina bilder!

samtiden
0

Jag har en Nikon D80, älskar den så himla mycket! Har haft den i ett och halvt år, fotar manuellt. Det absolut roligaste med en systemkamera är när man verkligen lagt ner tid på att få ihop en bra bild, också blir det perfekt. Dessutom älskar jag mina objektiv, som passar utmärkt att fota det jag fotar mest, nämligen rörande föremål (tillexempel djur).

Bilden jag bifogat är ett exempel på en bild man kan få om man har rätt inställningar + objektiv. En riktig ögonblicksbild.

Ewepewe
0

#66 Tack! Vad roligt att du tittade!!!

Bella-R
0

Jag har en Nikon D40 med kitobjektiv, och en Samsung L700. ^^

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"