Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 993 ggr
Kvadding
0

BRA RÅTTVETERINÄR I SKÅNE?

Jag o min sambo har flyttat tillbaka från gbg, till klippan i skåne. O nu har den ena råttisen, Pulver blivit sjuk igen (Mycoplasma)… vi har varit hos distriktsveterinärerna i klippan men dom var fan helt nollade när det gällde råttor, vi berättade vilken mecidin dom på blå stjränan gett oss… men det var för dyrt för att beställa in, för då skulle dom behöva köpa en hel spann med det……. så istället skrev idioten ut en medicin som var ansett till strutsar o skulle injeceras med spruta men till oss sa dom att vi skulle TESTA PÅ RÅTTAN och ge det i maten o det kunde slå ut mag o tarmsystemet HELT… gav råttan det en gång och den blev JÄTTEdålig…

så där kommer vi aldrig be om hjälp igen…. så ringde vi Helsingborgs djursjukhus… men dom hade inte tid förrän nästa vecka… om vi inte kom in på akuttiden ikväll o det skulle kosta oss några tusen..

så hjälp! var kan jag finna någon veterinär som är bra på råttor och mycoplasma?

HJÄLP!!! det är rätt akut nu…

hus-musen
0

Ring och be om baytril! Säg att de är det eller ronaxan som gäller!

Qui dormit, non peccat

Kvadding
0

jag sa att vi skulle ha Baytril… men det hade dem inte hemma… bara baytril för strutsar som skulle injeceras med spruta…. och det slog ut hela magsystemet direkt på Pulver…. och det baytrilet som var avsett för gnagare o så hade dom inte hemma.. o det var för dyrt för dom att ta in det eftersom bara 1 råtta skulle ha det… (idioter)

hus-musen
0

Men medecinen går du till apoteket och får, o den baytril du ska ha är samma som till hundar och katter. Det kostar inget för apoteket att göra en beställnig från ett annat apotek. Prata med dem igen!

Qui dormit, non peccat

[kalelo]
0

Annars finns Cecilia Trädgård utanför Karlskrona i Blekinge… du hittar vad jag har skrivt om henne i #57 i denna länken ---> Vetrinärer

monsi
0

Smådjurs kliniken i malmö har förr varit mycket kunnig angånde råtter.

Hoppas de finns kvar.

Vetten de hadde där när jag hadde mina råtter forskade jätte mycket o var verkligen seriös angånde råtter.

Lycka till!!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Animalen
1

Åhus veterinärerna i Kristianstad är bäst! Där får du hem ungefär 10 Baytril sprutor som du ger hemma i pipett och så får råttan Kortison Direkt på plats. Funkade på Iris iaf :)

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

[kalelo]
0

#6 har de en vetrinär med inriktning på exotiska djur??? …alltså en som i sin utbildning är specialicerad på bl a kanin, råttor, papegogor och andra fåglar mm.

Animalen
0

#7 Nja måste jag nog säga; Jag har haft måga olika och alla vet iaf vad det är för sjukdomar och hur dom ska åtgärda det. Men kanin och råtta och andra smågnagare vet jag att dom tar imot. Fast jag är lite osäker eller jag vet rättare sagt inte om dom tar imot fåglar, ödlor och sånna djur Glad

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Absinthe
0

Prova veterinärerna vid väla, de brukar vara skitbra med djur överhuvudtaget, de lyssnar och gör allt för djurets bästa.
Distriktsveterinärerna i Klippan är kassa, dock brukar jag få som jag vill där.. =)