Någon som känner igen buren?
Jag ska nog köpa denna bur beg. imorgon, men jag undrar om någon vet vad det är för bur? Nuvarande ägaren visste inte så mkt, bara att måtten var ca L70 B50 H50 och att det var rätt smalt mellan gallerpinnarna. Dålig bild, men det var den som fanns att tillgå, så om någon kan ge nåt tips på vad den heter så vore jag jätteglad

Nej, tyvärr. Aldrig sett en sådan.. :/
Mvh Vinetta

låter som en kaninbur om man frågar mig :/

#2 Med så smalt mellan pinnarna? Kaninburar har ju vanligtvis för brett mellan pinnarna för råttor
Jag har en sådan.. Hade Kadabra med ungar i sådan då bebisarna var från ca 2½ vecka tills hanarna flyttade till egen bur. Sedan bodde Kadabra i den med sina döttrar i den tills jag köpte deras nya bur av CamillaS.
Det jag skulle önska på denna bur istället för 2 små luckor i taket är en större lucka + en större lucka på framsidan. Finns 2 luckor i tacket o en på varsin kortsida.
Svårt få in en vattenflaska med pip det går men man får ta i lite då gallret är tät, en mus tar sig ej ut genom det gallret.
Idag står den i förrådet och kommer endast anv till sjukbur om ngn råtta skulle behöva.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

jag såg en kaninbur som hade smått emellan gallrena senast som idag. ser precis ut som en kaninbur bara med mindre mellanrum på gallret. :/

#4 Jag ska antagligen ha den som extrabur eller möjligtvis kolla om det går att sätta ihop den på nåt bra sätt med min andra bur. Men den är inte helt hopplös då? :)
#6 Nej men jag har hellre högre burar till råttor då de älskar att klättra. Som bebis bur, sjukbur okej..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#7 Som sagt extrabur eller ihoppbygd, så det gör inget att den inte är så hög.

Fick en bättre bild av en som hade samma sorts bur (eller väldigt lik) så nu har jag lite bättre bild (haha) av hur den ser ut. :) Ska ringa säljaren imorgon och förhoppningsvis åka och hämta den på en gång (med buss :( men vad gör man inte..)!
Kan lägga ut nån bild då oxå.