Två råttor på rymmen
Ja, det är vad jag fick se idag när jag vaknade. Ja, iallafall två råttor som hade varit på rymmen. De hade dragit in plastpåsar i buren och krafsat ut massa frigolit och säkert hoppat en hel del på musburen. Jag upptäckte hålet rätt fort, i min alldeles nya bur som kostade 699 kr. Jag satte för huset för hålet och gick in för att hämta tejp i väntan på att något bättre skulle dyka upp. När jag kom ut till råttorna igen så har en smitit ut igen, men huset står fortfarande för hålet, så jag fattade inte hur. Jag lyfter iallafall på huset så jag kan tejpa för hålet, och tror ni inte att det är ett lagom stort rått-hål söndergnagt i huset också?
Nu är iallafall allt tejpat och klart… det lär väl hålla några minuter iallafall. Senast jag hade råttor som kom på att de kunde gnaga sönder botten till buren så käkade de upp 2 bottnar på raken… det enda som kunde hålla dem inne var en dunabur…
Vad ska jag göra? Tejp hjälper ju inte så länge…
golf.ifokus.se
oj
vilka rymmare önskar jag kunde hjälpa dig
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Opps! Jag har faktiskt ingen aning om vad man kan göra… Kanske sätta dubbla bottnar? Näh- Jag vet inte 
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Be någon svetsa en botten du kan ha utanpå plastbottnen av någon slags metall? Så även om de gnager på plastbottnen så kan de inte rymma med en krage av metall utanpå.. =)

Men jag behöver en snabb lösning…
Senast jag svetsade en grej till mina degu så blev det rost överallt… och det avr ändå av rostfritt stål…
golf.ifokus.se

Tejpa fast plastlock från förpackningar så länge då?
Vad är det för botten du har nu?=

En plastbotten från Åkello
golf.ifokus.se

Du kan även laga med tvåkomponentsplast… arenditlim
Mia//

Du kan prova med att ha något ruggigt äckligt på plastbotten/sidorna så kanske de inte gnager! Typ diskmedel eller liknande.
Annars så ställ buren i ett hörn och lägg något för hålen som de inte kan gnaga igenom.
Qui dormit, non peccat
Vinkeljärn som du köper på järnhandeln. Limma fast med tvåkomponentslim (epoxy) förstärk ytterligare om du ser att dom har gnagt nån annanstans.
Jag skojar inte, honor som kommit på hur kul det är att gnaga sig ut ur buren går inte att stoppa med annat än rent stål.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Men det är helt vinklat och knasigt där de har gnagt så hur jag än limmar dit raka bitar så blir det alltid en glugg där de kan få fäste att gnaga på.
golf.ifokus.se

#11 gå till en järnhandel o köp en vinklad plåtbit o sätt dit då!
Qui dormit, non peccat
Precis, det finns vinklade plåt/metall bilar.