råttbarn som paras
Det kan väl inte va bra när en 8veckors råtta blir parad?
jag tänker på dom som e i djuraffären…när jag frågade dom på zoo om dom hade hanar och honor i samma bur så svarade hon lungt ja.Jag la då till att det kan juh bli bebisar då juh?!det jag fick till svar var bara -ja det kan det säkert bli…
är det inte farligt att dessa honor som kanske bara väger strax under 200g att föda?har dom verkligen utvecklats så att allt ska gå väl vid födseln?
blev bara så förundrad för dom små liven…=(
Usch.. Dom är ju bara bebisar själva :C
Mvh Nathalie

Det är egentligen inga som helst problem för dem att föda ungar, de blir könsmogna vid 4-5 veckor så de kan bli dräktiga då redan.Men det blir inte många ungar och mamman kan äta upp dem eller absorbera dem pga stress o annat.
Men om man översätter det till människor så kan man ju få barn så fort man som tjej fått sin första mens egentligen men de innebär inte alltid att vi kan ge tilräckligt med näring till barnet osv
Qui dormit, non peccat

vad i HELVETE!!!!!!!
*ursäkta språket*
You can't spell Bitchy without Itchy

#2 oki då vet man iaf att dom inte far såå illa eller hur man ska lägga fram det…för hur det än är ska dom få vara bebisar tills dom e redo juh…man borde säga till på ett bra sätt till djuraffören..får göra det nästa gång

#4 Jag är inte för sådan avel då det stressar djuren och varken mamman eller ungarna mår bra då det är en stor påfrestning. Bara för att det går så betyder det itne att det är bra liksom.
Däremot så an du anmäla dem till djurskyddet för det är olagligt att ha honor och hanar i samma bur, de står i L80.
Qui dormit, non peccat

#5 ska absolut säga tuill dom och om dom INTE ändrar det blir det anmälan…tål inte att se vad dom gör i vissa zoaffärer!5
Anmäl dom redan imorgon. Det hjälper…. Har dom något som helst affärssinne så inser dom att det inte är smart att dom sköter sig så illa att kunderna anmäler dom…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#7 vart ska jag ringa å anmäla?har aldrig gjort något sådant innan hehe
Ring kommunens växel, dom kan koppla dig rätt eller ge dig direktnummer dit su ska ringa
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

oki tack :)