OT - Kurer för halsen
Jag har så irriterat ont i halsen så jag vill gråta, kan inte svälja och det spänner upp i öronen på mig. 
Nåt annat än te och whiskey som är bra för halsen?
Hemmakurer som fungerar så jag slipper doktorn.. *ler* För när jag går till doktorn hittar de bara så mycket fel på mig, sist trodde jag att jag bara hade vanlig feberfrossa som visade sig vara njurbäckeninflammation. Går jag till doktorn nu så har jag väl spetälska eller nåt.. O_o

Timjante, honingsvatten med äppelcidervinäger, gurgla äppelcidervinäger. Det brukar ofta hjälpa =)
Ett jätte bra men äckligt tips är att lägga en stark halstablett (Vicks blå) i tevatten och dricka. Äckligt som stryk men det lindrar fruktansvärt bra:)
sedan kan du köpa strepsils halstabletter på apoteket, det är en antibaktriell halstablett som kan vara bara om det är bakterier du har. om inget annat kan det skydda så inte en virusinfektion går över till en baktriell.
Massa Te för övrigt. varma drycker dödar bakterier:)
Min blogg: SweGizmo.se
P.S ligg högt med huvudet!
Min blogg: SweGizmo.se
Te med honung
Whisky med honung
Vatten med honung ;-)
Halsduk
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Chips! Salta! Sen finns det (som jag har upptäckt på sistone) Röd salvia som man kan ha i maten och göra te på, gott i maten och bra mot inflammationer i hals och mun, bra mot dålig mage oxå… Isglass är oxå en kur…bakterier gillar inte kylan o det tar ner svullnaden.
Krya på dig!

Tack för alla tipsen, jag har hällt i mig te med honung och snyter mig hela tiden så trycket i öronen har lättat lite nu..
Röd salvia, vart hittar man detta? =)
Ska ta och lägga mig och vila ett tag, är helt kaputt idag.. =/
Någon kanske vet hur man blir av med rethosta också? såndär rethosta som är så dryg så det känns som att man kommer spy.
(förlåt för att jag frågar en sak i din tråd, men det är kanske lite onödigt att starta en ny) :)

Haha lugnt, fråga på, detta är sjuktråden med hemmakureringstips.. ;P
Rethosta, öka luftfuktigheten i hemmet? =)
Mucoangin är jättebra, det känns superroligt i halsen, och ett tips är att inte ta för många på en gång för då svimmar man, hehe…
Men te, massa te, och vila. Och halstabletter, godis, glass…
#7 Jag hittade det i en kryddbutik, tror de flesta utländska butiker har det, vanligt i deras mat!
Gott o nyttigt är det iallafall!
Mucoangin är den värsta halstablett jag varit med om, min tunga domnar bort av den! Jätteobehagligt! Då jag har ont i halsen är det Strepsils som gäller, de är kanon.
#0 Ibland kan det ju vara bra att faktiska pallra sig iväg till doktorn också. Just för att sjukan inte skall få "gå för långt" och just utvecklas och bli något betydligt allvarligare.
#9 Haha okej, tack ;D
Hmm, hur gör man det? när jag är utomhus när det är kallt hostar jag typ ihjäl mig… och samma sak nere på mitt rum i källaren, där blir jag ju iofs påverkad av alla hårbollar också från mina lejonhuvade kaniner.. Nån person sa någon gång att jag säkert har trånga luftvägar? men jag vet inte.. :P
Det blir alltid värre i samband med förkylningar.. jag vet inte, jag kanske är en råtta med rossel? ;P

Kan du inte svälja så sug på en isbit eller ät glass=) De får ned svullnaden! Annars så är all form av te bra, gärna med honung inte socker. Du kan även gurgla halsen med saltvatten, det tar död på de flesta bakterier=)
Qui dormit, non peccat

Styvmorsviol o timjan! Gör te på detta!
Mia//

Varmt vatten med mossor av salt i! Och sen gruglar du! ;) Det hjälper för mig!

Mucoangin rekommenderar jag INTE. Hjälper absolut ingenting. Bara bortkastade pengar, och dessutom riktigt obehagligt då hela tungan domnar bort. Vidrig smak är det oxå :P
Dom enda halstabletterna jag gillar är Vicks Honey Fresh. Supergoda och lindrar halsontet. Finns i vanliga mataffärer.
Kamomill både förebygger och lindrar förkylning. Billigt dessutom!
Grönt té är oxå bra, innehåller c-vitamin samt andra viktiga vitaminer och mineraler.
Isglass, vitlök, citron och apelsin är oxå bra o ta när man är förkyld.

Strepsil är helt värdelöst förresten, enda som händer är att tungan domnar lite.. Vanliga halstabletter är bättre o extremt mycket billigare!
Qui dormit, non peccat
Är man slemmig så är hosta bra, skiten ska upp! (får skiten ligga kvar i luftvägarna åker det ner i lungorna o gror till lunginflammation..inte kul!) Ska man äta halstabletter ska det vara de med socker! Socker är slemlösande, utan socker är de rätt verkningslösa om man har segt slem.

ok…mitt problem är att jag inte blir av med min hicka >_<
har hickat varje dag i snart 2 år nu…
och blir inte av med den…
några tips ???
You can't spell Bitchy without Itchy
2 år xD då borde du ringa farbror doktorn! :P
Soppor :)!
Krya på dig!

Vad många som har olika huskurer, tror jag aktar mig för halstabletter från apoteket när tungan domnar bort.. ^^,
Just nu är jag hög på panodil, feber så jag skakar, kan inte svälja och värken i halsen går bak i nacken upp i huvudet. Blir detta inte bättre om några dagar får jag nog pallra mig till läkaren.. =/
#23 Ja usch…låter inte trevligt alls!! Gå o lägg dig!! Du behöver vila!! Influensan ska tydligen enligt vissa vara elak i år. Har du haft feber i mer än 3 dgr måste du gå till läkaren! Hoppas du snart blir bättre!!

Influensan är hemskt! Har haft den.. och uacha! Krya på dig… :)

Det finns en jättebra halstablett på apoteket. Baufucin. Den är dessutom inflamatorisk eller något o minskar svullnad o rodnad. Weei med dem kan man både svälja och röka *haha