Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1848 ggr
[GlittriGris]
0

hemma gjord bur?

Har nån byggt en hemma gjord rått bur, visa gärna bild och säg  hur du byggde den :).

Bim
0

Å, jag vill också se hemmabyggd råttburar! :D

[GlittriGris]
0

:D, kom igen nu då ? ingen som har fått bygglov ? ;)

Elipowe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har :)!

Byggde buren i 7,de klass som stor bur till mina undulater, efter jag minska ner antalet fåglar pga allergi.

Så! Buren fick renoveras och ändras! Lägger upp en bild hur den såg ut innan.

[GlittriGris]
0

fin bur! ser inte så svårt ut att bygga kanske ska bygga en sån fast större till sommarn :)

Elipowe
0

Jag började med att montera av lister och och skrude buren med Vikon S. Slipade bort gammalt lack.

[GlittriGris]
0

okej Tack för att du visade din bur :D!

Elipowe
0

Sen var det bara att tillverka nya lister, lacka två gånger, montera, lacka, spackla, lacka, lacka och lacka!

Sedan på med dörarrna, hjul och lås :)!

Jag har lagt in en plastmata i min bur som man kan ta av. Det är för skydda träet.

Buren luktar inte mer än vad en metalbur.  Skall dock ev, få en ny i svetsad i helt i metal till sommaren ;)! Morbrors lilla projekt.

Rekomderar dock att man har rostfritt gallert, då galvaniserat fastnar kiss väldigt lätt på. Mina har rostfritt galler :)!

Elipowe
0

Hittade länken till tråden jag gjorde om det i sommar! Finns många bra tips i :)! -> http://rattor.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=6804f2c2-512f-422e-b31e-85a35aa1f451

[GlittriGris]
0

åh, villken händig kvinna du måste vara! :)

[GlittriGris]
0

OskyldigPutt

Breathplay
0

Denna är byggd av två gamla skåp som blivit ett skåp, och fått såga till ramar som blivit dörrar. Inne är det plastmattor (:

Isabella Ekelund

Breathplay
0

Och denna har jag byggt i skolan, fördelen med att gå estet ;D

Isabella Ekelund

[GlittriGris]
0

Smart :)

[GlittriGris]
0

kanske ska bygga en sån lite senare sen då om jag skaffar honor, har hanar nu men vill ha en honflock också :) :)