hanar som är på honor?
diezel är nu 5 månader och gentleman är ca 1 månad yngre.Varje gång dom är ute för att leka ska dom alltid springa upp på flickornas bur,det tycker INTE flickorna om så dom piper å blir lite smått arga.men killarna bryr sig inte om deras agg mot dom utan vill juh självklart veta vad det e för fina flickor där i hehe.
min fråga är om flickorna bli väldigt stressade av deras sätt att alltid komma å klättra på deras bur?för killarna kommer väl allit ha detta intresse för flickorna?eller dämpas det med åldern?
jag vill juh ändåatt killarna ska kunna vara med å leka runt oss i vardagsrummet,elelr ska man ha ute dom i tex köket ist så flickorna slipper detta?
ha en fortsatt fin söndag :)
kan du inte höjja upp tjejburen så dem inte klättrar på den?? det jag tänker på är att honorna kan bli så arga att dem biter hanarna genom gallret, då kan en tå ryka ller 2 om du har otur.
så helst ska hanarna inte vara på tjejburen och tvärtom.
Min blogg: SweGizmo.se
Ja, det är samma här. Flickorna vill INTE ha några snuskiga pojkar på sin bur, men tvärtom går bra! Höj upp buren så de inte kan klättra upp de små gossarna!
Kan dom inte para sig genom gallret?
Jo, det tänkte jag också. Nu är ju killarna inte så poppis, men när tjejerna märker vad det är för råttor så är det bara en tidsfråga, sen har du fyrtio småråttor i tjejburen. Kan du inte ha burarna i olika rum så killarna får annat att tänka på?

tack för tipsen :) ska gensat se vad ja kan hitta på!
jag hade INGEN aning om att dom kan para sig genom gallret :O
nu e jag väldigt blödig hehe men kommer inte dom som nu får bo tex i köket känna sig utanför å mer ensamma?
Om du är rädd för det kan du ju byta plats på burarna med jämna mellanrum.

#6 ja iofs hehe,ja har nu satt flickorna i köket så kommer inte hanarna åt på samma sätt :) dom kommer juh ändå vara i vardagsrummet å leka så det gör nog inget att dom fick flytta dit.jag e juh i köket mycket oxå:)