VEM HÅLLER MED !
Vem håller med att i djuraffärerna sköter inte råttorna, gerbilerna , hamstrarna , kaninerna och alla djur Bra ?
ewn gång for jag till en djuraffär och tittade lite omkring , Jag såg en gerbil som hade JÄTTE fettig päls (man ska ju låta dem "bad" i chincilla sand !) och INGET att gnaga på Och den hade inte mycket spån som den grävde sej in i . då fick jag syn på¨vattenflaskan ! Metall tråden som man hänger fast burken med har ju såndär plast på , Plasten var helt bortgnagad och som jag såg när gerbilen hoppade på vattenflaskan och började gnaga på metalltråden ! och det var bara en gerbil ! det MÅSTE ju vara två ! O.O Asså DET var hemskt !
Djur makt djuraffär slakt ! Eller hur ?!
tyvärr är det så att inte alla men många djuraffärer har sällan någon koll på hur djuren ska ha sig och många verka inte bry sig om det iheller 
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
Ja, det tycker jag med ! Djuraffärer sköter inte sina djur. Jag såg råttor som hade stora tuvor i pälsen och bar alldeles gula och med sönder vatten flaska som läckte !
Fy !

vissa djuraffärer är väldigt bra med djurhållning…
men andra är bedrövliga och riktigt vidriga…
*senast igår hittade jag en hel hög med rosslande råttor*
(en annan gång bevittnade jag kannibalism i en djuraffär där de inte brydde sej alls om djuren och gör fortfarande inte)
You can't spell Bitchy without Itchy

Jag har sett värre saker än du.. :P Vissa saker är helt sjuka. Orkar inte skriva dom. Har slrivit dom typ hundra ggr.. Men det bästa DU kan göra är att informera djuräffären! ge dom ett papper på hur man verkligen sköter gerbiler. Om du tkr det är pinsamt så lämna en bunt bredvid gerbilburen!
Usch, sånt där är hemskt att se. Alla djuraffärer är dock inte lika dåliga. På Djurmagazinet här i stan har marsvinen burar som mäter över en meter åt alla håll, rena matskålar, rent vatten, hö att krypa in i, ett hörn de kan gömma sig i osv., och i den buren var det kanske… tre marsvin? :o
Tråkigt dock att vissa affärer inte ens kan kolla upp vad djuren behöver för att klara sig, som det där med gerbilerna. Ska man ha djur kan man väl i alla fall kolla upp minsta tillåtna burmått, mat, hur många man minst måste ha och liknande? Det dröjer inte länge. Usch.
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Jag tycker att Djurskyddsverket borde besöka alla djuraffärer och checka av så att dem följer reglerna.
Mvh Vinetta

just djurmagazinet och Grizzly är de zooaffärer jag tkr är bäst på djurhållning

Hm, verkar konstigt ;o
Men visst, ibland tycker man ju att saker är konstiga. Jag såg t.ex. en ensam råtta i en bur och vi frågade en i kassan lite om råttor, och sedan frågade vi hur mycket den där råttan kostade och hon bara "Nej men den är inte tillsalu för råttor måste vara två". och lite konstigt var ju det eftersom den satt där ensam o_O Visst det kanske skulle komma någon kompis till den sen.. men ändå. Jaja kanske inte världens värsta sak.
Men förut såg jag att det var en som köpte en chinchilla. Även den var ensam. Och dom tog in den i en helt igentäppt kartong som dom tejpade runt om och hela kartongen spratt omkring.. alltså herregud. Kartongen var ungefär lika stor som chinchillan själv :S

#7 Här i Eskilstuna är Djurmagazinet så dåliga på djur attd et är sorgligt. Arken däremot är jätte bra!
Mvh Vinetta
Det är väll endå inte dera ansvar att se till att alla har två råttor utan att alla vet att de måste ha två råttor… Jag menar, det finns ju andra djuraffärer som säljer råttor… För att inte tala om uppfödare…

här är arken en av de sämre när det gäller djurhållning…men inte sämst…

#11 Det är ju olika i alla djuraffärer.. Men om du skulle komma till Eskilstuna någon gång så tycker jag att du borde ta en sväng till Arken i Tuna Park :)
Visserligen säljer inte med råttor.. Fast dem hadde råttor en gång, och då bodde det kanske 5 st i en Jenny bur :) Men alla djuren som man köper därifrån är alltid handtama och snälla.
Mvh Vinetta
De hade ett par nakna också en gång, jättefina, såldes tillsammans för 400kr.

#13 Ja just ja! Det hade dem ju.:)
Mvh Vinetta
Min "svärmor" tyckte de såg ut som små "älgar" :P Jag vet inte hur riktigt, men de kanske e lite mule på dem :P
Dåliga djuraffärer blir vi nog tyvärr aldrig av med så länge vi fortsätter att handla i dom.. :P

#12 - Jag har inte sett att de haft råttor i Arken zoo ute i Tuna park sen de hade ett par nakisar :O Dock har de blivit bättre när det gäller djurhållningen där borta..

När jag kom in i vär djuraffär så låg det en helt platt råtta vid de levade.Den var helt nedtrampad och det kan den ju inte ha blivit på en minut precis…Jag sa till i djuraffären, men de svarade att -Oj da, det har vi inte sett.
Inte alla men en hel del. Jag har varit i kontakt med både och. Fanns ett par väldigt bra i sthlm som jag sammarbetade med. De andra besöker jag gärna inte mer än en gång. Vill inte pronsra med att köpa nått på zoo affärer med usel djurhållning.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag har fatiskt inte sett bättre råtthållning, i en djuraffär, än på, förut nämda, Arken i eskilstuna. De där två råttorna jag såg där såg mycket nöjda ut ^^
95% av alla djuraffärer är urusla att ta hand om djuren, jag funderar på att starta djuraffär och om jag säljer djur då så kommer jag ha dom i riktiga burar och bra mat osåvidare och många fiskar i djuraffärerna är ju jättesjuka och så jag fattar inte varför dom inte har dom i enskila akvarier

jag har oxo varit i tankarna om att skaffa en egen affär…
med egenuppfödda gnagare som är registrerade och med stamtavlor :)
men hittar ingenstans där man kan ta ett zoo certifikat :(
#21 Du har ingen som helst chans att följa upp vad som händer med djuren efter djuraffär. Du kommer inte ha koll på linjerna och inte veta hur det går med råttorna som säljs. Det bästa är att låta uppfödare sköta sånt där och inte sälja djur alls.
De flesta fiskar i djuraffär är stimdjur och trivs inte ensamma.

#23 ifall det skulle säljas djur i den affären dvs

#17 Åh, det var länge sedan. Tillfälligt bara. Tror det var långt innan nakisarna också :)
Mvh Vinetta
#23 ja men om man har djur så ska dom vara egenuppfödda och säljas med stamtavla och så kan man väll säja att dom gärna får höra av sig och fråga om dom redan har råttor och om inte så säljer man dom endast i par!
(det är min dröm att ha en djuraffär!)

#26 jag har funderat på att ha en djuraffär jag med. Men på ex: Arken zoo här i örebro så har råttorna jätte mycket bajs i spånet och det stinker, gerbilerna har inget att gräva i och dom har gallerburar!
Djuraffärer är jättedåliga på att sköta djur.
Håller med dig Raata..
Här är det skit kass de på Arken Zoo..

tkr inte om arken i örebro…
de kan ingenting om djuren de säljer (förutom stefan som kan reptiler & fiskar)
deras så kallade smådjursexpert såg inte skillnad på en vuxan dansmus och en råttunge >_< och honor och hanar är samma sak enligt henne
men det finns en värre vid emanuelkyrkan där djuren inte får ngn omvård alls (exotic zoo)
får jag välja affär åker jag till grizzly

#28 Ja och när man kommenterar något om djuren så säger dom bara att dom trivs så

och gubben är agressiv mot folk så fort man frågar ngt…
tips för örebroare
ska man köpa fågel ska man köpa på grizzly
ska man ha akvariefisk ska man gå till akvariekällaren
ska man köpa gnagare…hör med en uppfödare
ska man köpa reptiler gå till arken zoo

Håller med dig #31 Grizzly är den bästa djuraffären i örebro tycker jag! och exotic zoo är värst!

*glömde säga att kaniner och marsvin ska man köpa hos Tropic zoo…de har hemuppfödda djur :)

måste ju bara tillägga en lite rolig sak…
fick ett mobilsamtal för ett par månader sen…och det var grizzly på andra sidan luren, som hade spårat upp mitt mobilnr!
(jag har skyddad identitet)
och hade nosat reda på att jag födde upp råttor och ville att jag skulle föda upp råttor för dem…för att de inte längre vill ha djur från imazoo pga sjuka och till och med döda råttor vid leverans :(
det finns en del djuraffärer som faktiskt har koll och sköter djuren men alldeldes för ofta så nej, de sköter inte djuren. det är för ofta man kommer in och ser långhåriga kaniner som typ aldrig blivit borstade, för många djur i för fåburar och absolut inget att göra. Tyvärr för djurens skull! Därför köper inte jag mina djur i djuraffärer utan vänder mig till provata uppfödare! som nu! jag kan få köpa råttor av hur många djuraffärer och så som helst men jag väntar på att en uppfödare jag gillar ska ha leveransklara djur. vilket blir om någon/några månader! "min" uppfödare säljer till djuraffärerna här nere runt hässleholm! :)så ett tips om du bor i hässlholms/kristianstadstraken och vill ha kaniner, hamstrar, möss eller råttor. prata med Lollo Dacker! :D
Jag instämmer helt och hållet med att vissa djuraffärer borde bli stämda för att det är så dålig skötsel, men de männsikor som inte kan ta hand om djur ska heller inte ha djur! Dock förstår ju inte alla det dessvärre och det är ju därför det blir som det blir.
Jag praktiserar i en djuraffär just nu, där det för några månader sen var helt förskräckligt! Du kunde inte ens gå in i affären utan att känna den äckliga stanken av gammal urin och centimetertjocka dammlag. Butiken har nu fått nya ägare och det är fräscht & rent, daglig skötsel av djuren och man kan äntligen andas där inne.
Det är sånt som borde ske vid varje djuraffär där ägarna inte förstår att djur faktiskt också är levande varelser och måste ha allt det som är nödvändigt för dem, precis som det är nödvändligt för oss.
Vill man ha en djuraffär ska man också kunna sköta den, med tanke på att det också är en affär, folk kommer och kollar på djuren och då måste det se fint och fräscht ut. Det är ju på andra vis som dåliga rykten sprids.
Djur ska alltid må bra, oavsett om det är hemma eller i en djuraffär!

Håller emd dig #36 endel djuraffärer borde stämmas!
#37 håller med