Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 690 ggr
NeverToLate
0

Nu är dem hemma :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår kväll var jag och min bror i Bjuv och hämtade hem våra nya småttingar :D

Det är en Pew dumbo hane och en Champagne toppörad tös =)

Deras namn är James och Luna

Mamman till dem är en black eubk och pappa är en blue roan odd eyed.

Var kul att han blev dumbo då Hans uppfödare inte riktigt visste 100 vart anlaget kom ifrån ^^

Citerar uppfödaren: Att han är den enda dumbon i kullen kan ja faktiskt inte svara på då ja så långt bak ja vet i släktet inte se en enda dumbo. Men om de finns en dumbobärare långt bak vet ja inte så de förblir ett mysterium. Vet honan till dem har haft en kull tidigare med en annan hanne och då kom de med en dumbo bara så där så antagligen är de på hennes sida de ligger dumboanlag.

Happy happy :D jag älskar Pew dumbosar ! Iofs så e jag ganska förtjust i dem flesta färgerna xD hehe

Så nu kommer det in 2 individer till i våra små flockar :D

NeverToLate
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på hans syster Luna med :D

Absinthe
0

Sötnosar där! =)

Ladyinred
0

finns inget som slår dumbobebisar i söthet Kyss

allobosia
0

Söta pluttar :D

Mastoll
0

Jättesöta!

Razzo
0

Det måste finnas dumboanlag på både mamma och pappas sida om det ska bli dumbo i och med att dumbo är ett reccesivt anlag. Alltså är både mamman och pappan dumbobärare och parar man inte med dumbo tillbaka i släkten kan det ärvas "osynligt" under lång tid.

Grattis till pojkarna i alla fall.

NeverToLate
0

2# Ja verkligen :D

3# Kan inte göra annat än att hålla med (AA) hehe

4# Ja ;D Jag är supernöjd ^^

5# Tack tack :D

6# Okej, jag ska föra den informationen vidare till henne så hon förstår vad hon har där hemma hos dig då :) . Hon hade lite info om deras stam, dock inte hela men på den del hon hade kunde hon inte se någon dumbo eller så men då vet vi att anlaget måste iaf finnas där någonstans :). Tack så mycket :D