Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 738 ggr
chiyo
0

Bur till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om någon i Umeåområdet är intresserad av en bur så har jag en. Jag har haft mina 2 råttor i den och tycker den är perfekt…Men nu kommer jag flytta ner till skåne och har ingen möjlighet att ta med mig den…

Måtten är 80 * 40 * 70 cm

Buren på bilden är inte min men en exakt likadan… Hittar tyvärr inte kameran…Men vill ni se bild på min så fixar jag självklart detta!

Itchy
0

den ser på tok för liten ut för att ha råttor i

You can't spell Bitchy without Itchy

KickanW
0

Hur mycket tar du betalt för den?

chiyo
0

jasså, tycker du det?

Den är inte det iaf.. Det kan ju hända att buren på bilden kanske är någon modell mindre, det var jag inte… Men annars är det samma iaf.. Funkar finfint

chiyo
0

KickanW: Var bor du?

KickanW
0

Jag bor i Sundsvall, men min syster bor i Umeå så jag tänkte att det kanske vore praktiskt med en bur där när jag hälsar på med råttorna :)

chiyo
0

ja okej :) Hade tänkt mig 300 kr

Kan ta en bild på den morgon om du vill se den?

KickanW
0

Gärna, gör det!

chiyo
0

Fixar det imorgon förmiddag då det är bättre ljus :)

allobosia
0

#1 varför tycker du att den är för liten? Helt okej mått på den ju :)

chiyo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild…Nu är det inte så mycket inredning i buren just eftersom råttorna bara är där på natten när vi sover, annars brukar de vara ute här i vårt lilla råttrum hela dagarna…

SweGizmo
0

jag tror jag har en likadan, eller en liknande. Det går bra att ha 2 honor i den, men 2 fullvuxna hanar är jag lite skeptisk till, lagligt mått åtminstånde.

bra bebisbur eller sjukbur om inget annat:)

Min blogg: SweGizmo.se

Huldan
0

Jag är intresserad! Måste bara flörta med mamma, ska isåfall ha den till möss

Lancia
0

Om man som kickan bara tänkt att ha den under några dagar åt gången som resebur så tycker jag inte att den är för liten. Däremot skulle jag inte ha den som permanentboende, men sen har jag ju världens sämsta samvete jämtemot mina råttor också: "är min lägenhet på 51 kvadrat förliten för dem att springa runt på? staaaackars råttor, vad tråkigt det måste va med så lite utrymme" :P

zickan
0

Jag har haft en exakt likadan bur som du visade på bilden med handduken över. För två råttor funkar det. Dock känns botten ytan lite liten. Men med mycket att klättra och ligga på så kan man nog få en funktionell bur.
Var en helt okej bebis bur men luckorna var lite små och satt lite fel för min del. Så jag sålde min.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Boon
0

#13 Du skulle nog behöva ge dig själv en break, jag är säker på att dina råttor tycker att 51 kvadrat är alldeles förträffligt springutrymme :)

(även om jag själv kan känna likadant med mina luddbollar)