Popcorn-råttor ?
Hallujs ;)
Jo, jag hörde av en uppf. att råttor vid en viss ålden, kan bli väldigt sprattliga. Jag undrar om det bara är en myt eller sanning, och om det ör sant, villken ålder isf? Jag har råttor som föddes 22/1 dan före dan före dopparedan ;) Jo, och de är väldigt hoppiga. Det kanske är en personlighet, vad vet jag. Men lite roligt att ta upp :) Leka lite Mythbusters om ngn har sett det ;) Iaf så vore det kul och veta.
Danke för mig då!

popcornsåldern är väl när de är runt 3 veckor o bara busar runt=)
Qui dormit, non peccat

Aha ? säger nt att någon har fel, men… ..Uppf. jag köpte av sa att de var i popcornåldern när de var lite mer än 6 veckor ?

#2 Näe de stämmer inte tycker jag iaf.. Men uppfödaren kanske tyckte det=)
Qui dormit, non peccat

Jag har ett popcorn, en hane, här hemma född i slutet på juni 2008 så det är nog väldigt individuellt hur pass mycket popcorn dom blir och hur länge det håller på. Gaaah, kan inte min Dex bli mysgubbe snart? :P
Mina ungar har alltid kommit in i popcornåldern när dom öppnat ögonen helt. Ingen pardon allt ska hoppas på, klättras på, studsas på :) Dom är urgulliga när dom far runt som ena jehu och det är då mamma råtta kan få den där blicken i ögonen som betyder "Snälla, rädda mig"
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#4 aha, för mina är liksom sprattelgubbar i famnen också :S hoppas de slutar snart. Längtar också efter två små mysgoskillar *Suck* Sjuk så kan inte mysa med dem, mren ida åt jag sallad på olivien Yum!
Mina hoppar och springer som galningar. De blir 6 veckor på sönd.
Hoppas dom lugnarner sig, är lite jobbigt att jaga rätt på dom så dom inte springer dit dom inte ska :P
Dom får sånna gulliga fnatt och hoppar rakt upp i luften innan dom springer. Sen stannar dom och oppar igen.
är väl mer inom reptil världen som popcorn utrycket används.
börjar några dagar efter de fått ögon. kommer efter att de hoppar och flyger runt en massa. används mest inom möss.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag blev helt fascinerad av hur perfekt uttrycket är nu när jag fick se min första råttkull. Precis när de öppnat ögonen började de studsa runt i buren helt okontrollerat… Precis som popcorn! :P
jag har inte hört uttrycket på råttor utan möss precis som zickan säger. Och det stämmer mycket bättre på dom, det är även rätt farligt att lyfta dom då då de rätt som det är studsar iväg och kan skada sig svårt.

min tös dora är bara en popcorn råtta när hon är inne i sin bur och är på botten, då studsar hon omkring som om de inte fanns någon morgondag xD hon är 5 mån
Mina var super lugna då de var 6-7v, nu är de lugna då de är på humör

Min ena råtta är 6 månader och hon är fortfarande i popcorn åldern det är jätte jobbigt eftersom att hon är vaken på nätterna och stör den andra råttan (dom är systrar)