Agoutivarianter
Lägger upp en förfrågan här med ifall någon kan hjälpa mig.
En en kull jag fick dök det upp cinnamon och agouti, trodde jag först. Men alla agouti är i olika nyanser samt cinnamonungarna är nästan mer vita än cinnamon nu. De har blivit ljusare och ljusare sedan de fick päls, men det är ingen roanblekning. (alla är dessutom ambk eller variegated, inte husky eller striped)
Den ena ambk-hanen är agouti, och den andra funderar jag på om han är chocolate agouti. Samt om variegatedhanen är cinnamon eller blaskig agouti.
Honorna som är cinnamon undrar jag om någon känner till vad för gen som gör att de ser ut som de gör. Någon färg som kan ligga bakom och bleka?
De färger jag känner till i stammen är cinnamon, silver fawn, lynx (förutom mink och champagne då men de finns ju i ci och sf..)
**Hanarna
**agouti till vänster, cinnamon eller ljus agouti till höger?

ag till vänster och cc ag till höger?

ci eller ljus ag till vänster och cc ag till höger?

Honorna ser ut på detta vis, nästan två tredjedelar av pälsstråna är vita. Därför ser de nästan glespälsade ut på bilderna, men de är helt normala förutom att det är massor av vitt i bottenfärgen. Är detta ett vanligt fel?

Närbild

putt
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Puttar lite till.
Är väl mest cinnamontjejernas nyans jag är nyfiken på, om det kanske finns någon som vet vad det beror på eller i alla fall har eller har haft en cinnamon med liknande vita bottenfärg. Ser precis ut som t ex smokefärg på katter. De som har en viss pälsfärg men underpälsen är alldeles vit.