Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 687 ggr
whorra
0

Blivande bur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte höra vad ni tror, vill bygga en egen bur. Har tittat på olika annonser på blocket men inte fastnat 100% för någon bokhylla. Så kom jag på här om dagen att jag kunnde ta bokhyllan som yngsta dotterna borde ha sina leksaker i, dom ligger ju endå på golvet eller i backar så då kan ju bokhyllan rymma en flock råttor i stället Glad.

Vad tror ni om att göra om denna hylla till rått bo?

hus-musen
0

beror på hur stor den är=)

Qui dormit, non peccat

NSns
0

Jag tycker den ser perfekt ut! Om du hade tänkt att göra hål mellan hyllplanen :)

Jag letar också bur, men hittar inget :(

whorra
0

Har kollat nu, tog dom mått som blir själva boende måtten.

Höjd 138cm

Bredd 56cm

Djup 39cm

Crispig
0

Vad e de för bakstycke på den?

whorra
0

#2 japp tänkte göra hål, så dom får hela bokhyllan att bo i.

Kul att kunna inreda som man vill, min mamma är föredetta sömerska så hon tycker det är kul att sy tunnlar, hängmattor och annat kul man kan inreda åt råttorna.

Sen har jag letat i era ikea trådar och skrivigt ner en massa kul jag ska köpa och inreda med Glad.

whorra
0

#4 bakstycket är en vanligt tunn vad det nu heter, inget som tål råttor i alla fall Flört.

Funderar på att behålla den där tunna skiva på insidan för att det är snyggt med bakom den sätta en mer tåligt trä slag, någon form av skiva, får se vad som finns. Men mer bastnt så råttrona inte bara traskar ut Glad

whorra
0

Har ju inte fått så mycket respons på min fråga så imorgon sätter jag igång och bygger bur av hyllan.

Var till ikea igår oh köpte inredning till buren, det blev 2 st blåa Fabler, 1 röd minifångst, en nöje och en stor Asker.

Ska bli så kul :)

Crispig
0

Good luck!

Elipowe
0

Komihåg att lacka med högblankt och spackla alla kanter med våtrumsspackel!

Liingefors
0

Jag hade en stor hemmabyggd trä bur förut efter ett tag när råttorna kissat på allla hyllplan så fick man stå och skrubba men lukten satt ändå kvar! Tänk på det innan för jag ångrade mig efter en vecka

Elipowe
0

Bästa är om man lägger in plastmattor :)!

KickanW
0

Plastmattor räcker inte, kiss rinner lätt in på sidorna eller i hörnen… Även om man har plast i botten och så bör man lacka allt trä några gånger.

allobosia
0

Lycka till med burbygget! :)

Hoppas att din bur kommer hålla bättre än vad min gjorde xD