Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1647 ggr
sawa
1

Hittade billig bur :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

efter theres inlägg ville jag kolla på blocket om jag hittade någon bra å billig bur till mina flickor,jag hittade en sjuukt billig bur somm va stor å toppenskick!

denna buren är 100cm lång,54cm djup,83cm hög   FÖR 200KR!!!

wiii den är större än min jennybur som jag köpte för 1800kr så dette e verkligen billigt :)

va tvungen att dela denna lycka hehe

NSns
0

MEH! När hittad den? Jag letar också bur, men jag hittar inget :(

sawa
0

jag hittade den nu på blocket hon som sljer den bor i vänersborg.hon säljer en mindre bur oxå  Längd 64 Bredd 43 Höjd 66Längd för 150 kr

NSns
0

Aha.. ja, jag kollar ju bara på Sthlm, tänkte inte på det!

sawa
0

aa oki det e en bra bit hehe men lycka till med burletandet!:)

Otaku
0

Wow, vilket fynd!

Mvh Vinetta

MinLillaHamsterJill
0

Jag har en sån :P Fast den är blå…

sawa
0
#5 ja visst va det :Dman moste juh slå till vid sånna tillfällen!

#6 tycker du den e bra :D?har du en bild på den inredd så man kan få lite inspiration kankse :D?

MinLillaHamsterJill
0

#7 Hmm.. ja. Den är/var ganska tom eftersom jag har 4 burar + att jag är barn + att jag köper allting själv så jag har inte råd… men idag köpte jag faktiskt lite roligt grejs åt dom ^^ Och den är ganska bra ja, lite svår att få ner från hyllan bara eftersom den är jättetung att få ner själv XD Men den är begagnad den också. Men JAJA jag ska sluta prata nu och skicka bilder xD

SNART! *Springer iväg och tar kort*

MinLillaHamsterJill
0

Fast min är inte lika bred som din.. MEN ÄNDÅ Tungan ute

sawa
0

#9 a oki jag förstår :D ska bli kul med bild ändå^^

MinLillaHamsterJill
0

Här är själva buren :P Din ser mycket större ut… det kanske inte är samma märke? O__O men dom är ju lika iallafall XD

(fler bilder kommer)

NÖJD FAR OCH SON! (väldigt feta dessutom -.- :P)

En hängmatta.

En korg med en luva från en overall i :P

Och en bro som man ser bättre från första bilden kanske :P

Men sen så har dom ju hus på botten, matskålar, vattenflaskor (en för tillfället bara) och pinnar som de kan klättra i xP

silverorm
0

#11 Vilka söta killar du har!Glad De ser verkligen nöjda ut!Flört

MinLillaHamsterJill
0

#12 Tack, visst gör dom XD Glad

sawa
0

tack fr bilderna :D ja det e möjligt att min är större men hursomhelst hade du en fin bur å underbart söta killar som bor däri hehe :D

Lancia
0

Jag har en exakt likadan bur som din men med en extra lucka, köpte den dock i djuraffär för, håll i dig nu, över en tusenlapp mer än vad du fick lägga! 1290 :- Du gjorde ett riktigt fynd med andra ord!

Något sparsamt inredd i nuläget då endel grejer fått flytta över till Björns sjukbur.

allobosia
0

Varför kan det inte alltid vara sådär billigt? :P

sawa
0

#15 åh då har jag gjort ett bra köp hehe vad glad man blir =)

dom kom och lämmnade buren i dag så nu har jag slitit med att inreda den och flytta över massa saker från den gamla buren,det negativa är att det inte finns en lucka på taket vilket jag är van vid,men det lever jag lätt med då den va så sjukt billig hehe

kan säga att rådisarna blev helt till sig å sprang å klättrade som galningar,dom va oxå nljda med den då hehe

idisen95
0

jag känner en som gorde världens fynd på en loppis tror det kan vara en jenny bur och dom köpte den för 10 kr men det är 2 sprikor i botten  och lite konstigt galletr på 2 ställen

CamillaS
0

#15 din är ju inte likadan som varken  TS eller #11? ;) eller har jag missförstått nåt?

#0 Jag hade en exakt likadan bur som dig, men sålde den och köpte en voljär istället. :)
Det jag tyckte var jobbigt är som du säger att det inte fanns nån lucka i taket. Har en Jenny-bur också så jag var van med lucka i taket så det blev konstigt när inte denna bur hade det utan bara fyra små luckor.^^ Fast Jenny-buren har jag kvar ennu, den bor mina två grabbar i.

[GlittriGris]
0

vill också!

Lancia
0

#19. min bur är likadan som ts, bara det att jag har en extra lucka (och vitt galler). Min är en nyare variant av samma modell, den nyare varianten har fått en extra lucka.(enligt återförsäljaren jag köpte den hos) Måtten är de samma och allt ser exakt likadant ut annars. Skulle också önska det fanns lucka i taket. Buren i #11 är ju mycket mycket mindre.

CamillaS
0

#21 ok, då förstår jag. ^^

sawa
0

#19 jag gjorde lucka i taket  i dag :D det blev jättebra då jag sedan tog en lucka från den ganmla buren å satte dit,den passade kanonbra så nu har jag löst detta^^

jag har juh oxå jennybur så utan lucka på taket blev jag helgalen då man vill komma ner där för att nå allt hehe,ja lyckades klippa av stålstängerna med en klotång :D

CamillaS
0

#23 he he va bra, då kommer du säkert trivas perfekt med den buren.
Själv höll jag på att bli galen över att det inte fanns nån lucka i taket, men jag hade den inte så länge i min ägo så jag gjorde aldrig nån lucka^^
Funderar däremot på att göra en på voljären jag har nu.

sawa
0

#24 oki :)vad använder du som lucka sen?behöver tipps om ja ska göra fler luckor :)