Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1360 ggr
MinLillaHamsterJill
0

Färg eller personlighet?

Vad bryr du dig mest om då det gäller råttor/andra djur? Färgen på hårstråna eller personligheten? Skulle du hellre tacka ja till en råtta som liknar dina drömmars hårrem på råttan eller till en råtta som ger dig precis den personlighet du vill ha hos dina fyrbenta vänner?

KickanW
0

Personligheten, utan tvekan.

Om man svarar något annat tycker jag man ska börja fundera över varför man har djur. Om det är ett utseende man är ute efter finns det mjukdjur och liknande.

Crispig
0

Klart att om jag vet att de kommer bli världens gosråtta så vill jag ju ha den ^^

Maliceangel
0

Personlighet =D

SweGizmo
0

personligheten så klart:) sedan är det ju ett + om den har en färg man vill ha^^

Min blogg: SweGizmo.se

LisenN
0

Jag går på hur den är i första hand men finns samma bra egenskaper i en råtta med en färg som tilltalar mej mer så väljer jag den. Vill gärna ha bra egenskaper i ett snyggt fodral.

Hej igen förresten! Var ett tag sedan jag var in här senast ;-)

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

KAGE
0

SNÄÄÄLLA RÅTTOR<3

/Karoline.

zickan
0

Personlighet. Måste koppla mellan mig och råttan. Gäller alla djur.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

silverorm
0

Personligheten kommer ju först, ingen idé att ha ett djur man inte kommer överens med!? Är den snygg då får man vara glad! (har ett ex, jag är inte jätteförtjust i roan, men en hona som jag  klickar med,  är just det! Så vad gör man?? Älskar henne!)Flört

allobosia
0

Alla går väll på personligheten först.. hoppas jag? :P

P0okerface
0

Personligheten.

sockerrattan
0

Personligheten i första hand!

Mia//

sarasr88r
0

Personligheten såklart!

MinLillaHamsterJill
0

Okej tack för alla svar! :) Jag tycker att ni verkar vara smarta här som för det mesta väljer personligheten i första hand, det gör jag också, och gör så med alla mina djur. Men såklart är det ju, som ni säger ett stort plus om djuret har 'skalet/fodralet' som man vill ha :)

Det är ju nästan samma sak som man skulle flytta ihop med världens snyggaste person men han/hon var en riktig idiot :P

Man vill ju hellre flytta ihop med någon som är snäll och trevlig, och verkar vilja bo med en ;)

allobosia
0

Kom och tänka på en sak man skulle kunna jämföra med..

När jag var liten sa jag alltid att jag skulle ha världens snyggaste kille men mamma ifrågasatte alltid och frågade ''Spelar det någon roll om han är världens snyggaste om han är jätte dum mot dig?''

MinLillaHamsterJill
0

Precis… det är ju så det är :P

idisen95
0

personligheten man vill ju inte direkt ha en agresiv råtta även om det är världens mest sällsynta och finaste färg

hus-musen
0

jag väljer efter personlighet, färgen spelar ingen roll på det viset. Men är jag sugen på säg en svart råtta så kikar jag på svarta råttor, men ja köper ingen om de inte känns bra.

Qui dormit, non peccat

Bim
0

Personlighet såklart!

[GlittriGris]
0

ofc, personligheten! alla råtter är ju söta så! tänk om det kunnde vara så med killar också ;)

idaleck
0

Personlighet är utan tvekan viktigast. Hellre ful och snäll än snygg och dum ;)

MinLillaHamsterJill
0

Yey så många smarta jag ser här! Glad

zickan
0

Tyvärr så spelar färgen in på andra djur dock. Jag kan inte förmå mig att gilla svarta katter. Aldrig gillat dom hur perfekt personlighet de har.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

MinLillaHamsterJill
0

Okej

Elipowe
0

Persolighet helt klart!

Utseendet är bara plus i kanten ;)!

nonisaga
0

personliget ! :)

sarasr88r
0

För mig blir det ofta så att råttan med den underbara personligheten som jag älskar så mycket på något sätt blir den vackraste råtta jag kan tänka mig utseendemässigt.

Jag brukade tycka att agouti var en ganska tråkig färg men efter att ha ägt två underbara honor med underbara personligheter och ett underbart temperament blev agoutifärgen mycket finare i mina ögon.