"levande fångande råttfälla" sökes
Hej min kompis råtta har rymt och hittat ett hål som hon springer in i och dom kan inte få ut henne så dom ska köpa en råttfälla som fångar råttan levande om ni förstår och det finns bara iallafall vad jag hittar sånna råttfångare ca 4 timmar bort så jag undrar om det är någon här på RiF som har en sån och kan sälja den till henne och hennes pappa
hejsan sökte på blocket efter råtter då kom denna fram http://www.blocket.se/vi/19257145.htm?ca=11_s
verkar vara en sån du söker efter.
en som jag känner skulle göra likadant fånga en råtta och då svälte dej i hjäl i den där lilla buren, s´å dom kanske hittar på andra knep att få ut den ist?

#2 Om det är en tam råtta som sprungit bort så kollar man väl fällan minst en gång om dagen! På den tiden hinner inte en råtta svälta ihjäl.=)
Qui dormit, non peccat

#3 Tänkte lite det samma.. :P
Mvh Vinetta
aa hur sig :) *tänka innan att skriva nästa gng*

En av mina råttisar (visserligen tam, men sugen på äventyr) rymde in i ett hål under ett skåp i mitt kök.Han bara vägrade att komma ut.Jag testade att lägga en massa gott i köket på golvet, men han kom ändå inte ut.Efter ett tag så satte jag mig själv stilla i köket nära hålet (så att jag hade det under uppsyn)och så släppte jag ut en av mina honor i köket.Då kom han ut ganska så snabbt.Men då gällde det att passa så att inte honan smet in i hålet hon också.Vet inte om detta tipset hjälper dig, men så gjorde jag i alla fall.
tack för tipsen, suger är fångad nu och dom ska köpa en stor bur och en kompis snart,
man lägger ju mat däri då att hon går in dit
De där fällorna är toppen. Har en för mus som jag använde väldigt mycket när jag hade pygmemöss, sjusovare och zebramus. Hände att det var nån som smet när man rengjorde.
En råtta klarar sig rätt länge utan mat och vatten. Bara kolla varje dag.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.