Småkissar/reviskissar hela tiden...
Nu är det såhär att jag en av mina fyra honor kissar små små droppar hela tiden när jag tar ut henne. Och det tycker jag är konstigt med tanke på att:
-Hon inte är en hane
-Hon är över 6 månader så det är inte för att hon är liten och inte tränad eller så
-De tre andra kissar aldrig när man tar ut dom
Och det är ju väldigt jobbigt, för om hon klättrar på en får man ju små kissdroppar på kläderna och händerna och ja, det kommer ju lite hela tiden… varenda gång jag ska ta ut henne blir jag liksom alldeles kissig >< Är det revirmarkerande fast hon är hona eller? Finns det inget jag kan göra för att få henne att sluta? :/ För det är ju så jobbigt då får man ju nästan ingen lust att ta ut henne som dom andra eller nåt alls.. :( (jag tar självklart ut henne ändå, så misstolka inte hehe, menar bara att det är lite trist)

Honor kan oxå revirkissa, de är inte bara hanar som gör det. Jag har 5 pojkar o ingen av dem revirkissar mer än nån enstaka gång.
Några smådroppar får du nog stå ut med, de är ju inte så farligt=) Jag har en råttröja hemma som jag har på mig, de kanske du oxå skulle ha då=)
Qui dormit, non peccat
Jag har också haft en sån hona, hon markerade överallt, men hon var väldigt dominant, hon var även råttaggressiv så hon bodde själv. Hanarna jag hade samtidigt fick passa sig om dom kom för nära hennes bur för hon högg genom gallret, var dock snäll mot folk. Fast hon höll på så hela livet så jag vet inte hur man får dem att sluta.
Tyvärr är det nog en av de saker man får stå ut med om man vill ha råttor. De revirmarkerar och det kan man inte göra något åt. Jag brukar inte låta mina råttor gå över mina händer, det är där de markerar mest.
Ja en råtttröja är ju smart :)