Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 936 ggr
fannsan
0

rexade råttungar till salu!

Razzo
0

British Blue? Tycker det ser ut som Huskys som bleks helt enkelt. Och Burmese, hur menar du att du kan se det?

SweGizmo
0

hehe, ser ut som ett marsvin:)

Min blogg: SweGizmo.se

fannsan
0

de är husky med färgen brithis blue på sig i nu läget. och vadå merar att att jag kan se det? 

ps. jag bryr mig inte om färgerna jag såg det bara helt änkelt på en hemsida vilka färger som hette vad de enda jag vill är att hitta bra hem åt dem

KickanW
0

Jag tror heller inte det är brittish blue eller burmese, speciellt inte om du inte kollat i linjen vilka färger som finns. Båda de färgerna är väldigt ovanliga.

fannsan
0

Repiterar följande:

jag bryr mig inte om färgerna jag såg det bara helt änkelt på en hemsida vilka färger som hette vad de enda jag vill är att hitta bra hem åt dem

Mymlan
0

Vad har de bakom sig?
Vad vägde föräldrarna vid parningen?
Hur är tempramentet på föräldrarna?
Sjukdomar, tempraments fel bakom dem?

Vad var syftet med parningen?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

fannsan
0

förestern är jag inte ute efter att diskutera färgerna utan bara hitta hem åt småttingarna

hus-musen
0

då ska du skriva en korrekt säljesannons. Läs våra Annonsregler under allt du behöver veta om rif och reglerna.

Qui dormit, non peccat

fannsan
0

1 Vad har de bakom sig?

2 Vad vägde föräldrarna vid parningen?

3 Hur är tempramentet på föräldrarna?

4 Sjukdomar, tempraments fel bakom dem?

5 Vad var syftet med parningen?

1 mamman är köpt av en privat person som köpte henne från djuraffär hon är vit släthårig och pappan är dubbelrexad och kommer från en privat uppfödare

2 inte vet jag?

3 mamman är en bestämd dam men hon är även mycket tam och kommer alltid när man öppnar buren

och pappan är den appsolut snällaste och tamaste råttan jag någonsin träffat

4 mamman kan vara lite hårt mot andra råttor iblan men ingen av ungarna verkar ha ärft de

5 jag ska börga privat uppfödning och har mycket fritid över så jag kan hålla på med alla råttor i tur och ordning

twiggy123
0

supersöta ser verkligen ut som en brtish blue.

mymlan du kanske kan berätta syftet med dina parningar först och främst istället för att ständigt ligga på alla andra.lycka till med kullen,skriv gärna och berätta vidare hur det gårFlört

hus-musen
0

#10 jag hoppas du var ironisk för de där råttorna är varken british blue eller burmese..

Qui dormit, non peccat

KickanW
0

Fannsan, du får nog vara beredd på att bli väldigt kritiserad och ifrågasatt gällande den här kullen… Du har gjort ganska många stora fel. Avel är en seriös sak, med mycket ansvar.

Dels bör man ha koll på linjen, på i alla fall en av råttorna för att veta att det är fritt från sjukdomar och temperamentsfel. Råttor från djuraffär är inte så klokt att avla på om man inte har en riktigt bra anledning samt är erfaren.

Dels är vikten på råttorna väldigt viktig. Honor bör väga mer än 300g och hanen minst 500g. Hur gamla är föräldrarna?

Dels är det ett varningstecken om honan är hård mot andra råttor, det är verkligen inte önskvärt! Om bebisarna ärvt det visar det sig inte förrän de är ett halvår, eller kanske ett år. Om inte annat kan det visa sig en generation senare… Temperamentsfel brukar inte gå obemärkt förbi.

Med syfte av kull menar man ungefär "Varför tog du en kull på just dessa två råttor? Vad ville du få fram?". Man bör inte ta en kull bara för att få söta bebisar utan ska helst ha tänkt lite längre än så…

twiggy123
0

hon skrev att dom hade bra temprament.själv har jag köpt råttor av er uppfödare nämligen tre stycken.två var aggresiva och en hade  mycoplasma.men jag är säker att syftet och linjerna såg bra ut på pappret,vilket oftast framhävs.uppfödning av gnagare behöver man inte vara kärnfysiker för att göra.eller

KickanW
0

#13: "Er uppfödare?" Jag är inte uppfödare. Du har inte tänkt tanken att det kanske finns olika bra uppfödare?

Som sagt, alla bebisar har bra temperament. Fel visar när de kommer i puberteten… Alltså när de är flera månader.

fannsan
0

håller med twiggy123 behöver man kunna hela råttan släkte för att ta en kull? kan ni inte bara strunta i att ta varje chans att racka ner på folk?

fannsan
0

förestern sa jag att mamman var hård men jag sa alldrig hur hård de jag menar är att hon inte bara går och attakerar andra hur som helst men hon vill visa att hon är ledaren i flocken och hon har alldrig någonsin skadat en annan varelse!

hus-musen
0

#13 jasså så därför kan du alltså helt rättvist dra alla uppfödare över en kam? Medans du hurrar fram en som inte vet ens vilka färger råttorna har ? Nee man behöver inte vara kärnfysiker, men lite vett måste man ha som när det gäller all avel.Med din inställning kommer man ingen vart som seriös uppfödare.

Qui dormit, non peccat

KickanW
0

Jag vill inte på något sätt "racka ner" på någon, det finns många andra bättre sätt att göra det på om jag skulle vilja!

Ni borde väl ändå hålla med om att chansen är större att man får friska och snälla råttor om man vet att några generationer bakåt varit friska och snälla? Eller är det bara en slump? Precis som utseende ärvs (kolla på er själva och era föräldrar) gör ju temperament och hälsa det. Då är det väl onödigt att avla på djur som man inte alls vet bakgrunden till när det faktiskt finns djur som man gör det.

_"mamman kan vara lite hårt mot andra råttor iblan men ingen av ungarna verkar ha ärft de"
_Som sagt. En råtta sm är hård är inte perfekt att avla på eftersom ungarna antagligen kommer ärva en del av det. Om det bara varit "positivt" hård hade du inte skrivit det på det där sättet… "Men ingen av ungarna verkar ha ärvt det". Eller hur? För om det är positivt att hon är hård gör det väl ingenting om ungarna ärver det?

hus-musen
0

Pga att denna annons inte följer reglerna så låses den.

Qui dormit, non peccat

Razzo
0

#16: Bra ledare behöver inte visa att de är ledare hela tiden, det är naturligt och de arbetar för en bra harmoni i flocken. Att ta en kull efter en bråkig hona är en dålig ide, att ta det på en bråkig hona som inte har någon bakgrund om man ens vet vikten på är ännu sämre. Avel är inte kärnfysik men om något går fel är det dina djur som får lida, alltså bör man ta reda på så mycket som möjligt och inte bara för att du vill ha söta ungar. Kan man inte färgerna är det bättre att skriva det än att ljuga i en annons för att det ska låta bättre.

Läs gärna på Råttfabriken och vad som kan drabba råttorna som kommer efter avel med okända individer.

#13: Er uppfödare? Vilken uppfödare är det? Det finns dessutom inget som automatiskt säger att man är kunnig för att man är uppfödare. Fannsan räknas också till en uppfödare skulle jag påstå. Vilket syfte hade förresten uppfödaren med din kull?

fannsan
0

äsch stäng ner tråden och vem bryr sig om vadfan färgerna heter och sånt skit jag tänckte att det kanske fanns någon här som hade velat ha en ut av ungarna eller åtminstone säga några uppmuntrande ord?.  men tydligen ska de tjafsas och tjatas om färger och allt. Det är inget fel på några av mina råttor jag tar hand om dom som de vore min familj! men om du inte är intresserad av råttorna och inte av att säga ett uppmuntrande ord så kan du helt enkelt SKITA I ATT SKRIVA!. man behöver inte kunna gener, färger, och allt i minsta detalj när det gäller uppfödning man behöver bara fixa fram snälla tama individer hur jälva aggresiv pappan eller mamman än är så betyder det inte att alla ungar blir aggresiva! jag må vara 14 men jag är privat uppfödare och jag säljer till vem som helst som vill ha en råtta van som ovan uppfödare som sällskapsdjur bara man är villig att ta ansvare för djuret så!

Inlägget är låst för nya kommentarer