Blir inte tama.
Kan någon hjälpa mig? Mitt intresse för råttor började i tolvårsåldern då jag skaffade två råttor, Doris & Micra. Micra blev en tam tjej som ville bli buren & Doris va jättetam med superpigg. Nu har mitt råttintresse dragit igång på allvar. Har haft fem råttor till sedan dess, men ingen av dem har varit så mycket för att sitta i knät & gosa. Har försökt med att ge godis, klappa, göra det skönt för dem. Men INGENTING hjälper.
Några tips? Annars är mina tjejer jättetama & bits inte & är supersnälla!

Hur mycket får de vara ute och springa?
Mina pojkar har inte alltid tid att sitta ner i knäet en längre stund om de finns något intressant att undersöka. Och ju tröttare de är desto längre vill de gosa.
Qui dormit, non peccat
Tjejer brukar inte vara särskillt lugna och dom flesta råtthonor gillar nog mer att springa runt och undersöka..
Tycker nog inte att råttor är något ''gosdjur'' alls men det är iaf vanligare att hanar ställer upp på att gosa en stund.. Men dom är ju aldrig som tex ett marsvin. :P
Håller med allobosia här… Mina tjejer vill mest bara vara ute å springa och undersöka saker. Dom är inte så mkt för att gosa längre stunder… Lite ibland bara då dom är trötta.
//Molle
Har du endast honor får du nog foga dig i att de inte har tid för några längre kelstunder,
det finns ju så mycket annat man kan göra! (enligt dem) Ha dem på axeln, ha en luv jacka på dig o gå runt el när du sitter vid datorn… kanske då vara innanför tröjan kan vara mysigt!? Hanar är mera för mys och kel, de är lata helt enkelt!
Gillar att bli uppassade, honorna är mera för att fixa iordning saker o ting o leta god mat! Lycka till med dina töser!