Råttor iFokus

Råttor

Etikett: föreningar-träffa-utställningar
Läst 1319 ggr
KickanW
0

Norrlandsträff 6-8 feb

Nu har jag och emmeb pratat ihop oss och bestämt att vi ska ha en gemensam träff helgen den 6-8 februari (då är mina bebisar drygt 4 veckor och som busigast).

Vi har tänkt att folket först kan åka till mig här i Sundsvall (fredag eller lördag, vad passar bäst?). Sen åker hela gänget vidare till emmeb i Höga Kusten (lördag eller söndag då). Var vi sover beror på antal människor, och vad ni tycker passar bäst.

Mat och såna detaljer får vi också bestämma när vi vet hur många som kan. Vilka är på!?

dunaluva
0

Jag är ganska säker på att jag ska med! :)

- Ellen

errare humanumest ignoscere divinum.

KAGE
0

Precis de datumen när jag är i Sthlm! D:

/Karoline.

Falurven
0

Fredag passar bäst för min del. Då kan jag nyttja busskortet fullt ut. :)

Mvh Nathalie

AnneN
0

synd att norrland ska vara så förbaskat stort att det blev för långt att åka iaf =/ Hoppas att ni får rolit ändå =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Terato
0

Jag kan ju på vanligtvis bara på lördagar men kan försöka anpassa mig och ta ledigt! Annars kan jag ju vara med enbart på lördagen, om jag inte får ledigt.

Men då kanske det vore smart att börja hos dig, Kickan på fredagen och sen åka till emmeb på lördag. Då kan folk åka hem på söndagen eftersom de flesta förmodligen jobbar/går i skolan i veckorna.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

KickanW
0

Ja, vi är hos mig på fredag kväll, sover hos mig (kanske kan få låna Moas lägenhet igen?) och åker vidare till emmeb någon gång mitt på dagen på lördag… Och sen på söndag dag/eftermiddag åker folket hem igen :)

Terato
0

Ja, visst blir väl det bra?

teratos.r8or.se

Bim
0

Jadå, ni får säkert låna lägenheten, ska kolla så att rummet där nere inte är bokat bara.. Men jag kommer, 90% säker!

dunaluva
0

Men finns det så man får lift ner till sundsvall igen då? ;)

- Ellen

KickanW
0

#8: Det vore hemskt bra, vi kan ju betala en symbolisk summa också!
#9: Ja, sånt löser vi ju såklart. Jag måste ju ta mig hem på något sätt också! :P

dunaluva
0

#10: Ja, nu måste jag bara övertala mamma att ni inte tänker döda mig! ;)

- Ellen

Bim
0

Tyvärr, det är någon som har köpt det lilla rummet där nere.. :( en massör som jobbar där… Så det funkade inte! :'(

emmeb
0

Löser det sig inte med sovplatser så kan ju några i "värsta fall" sova hos mig fredag natt också.

KickanW
0

Vi har ju några veckor på oss att försöka fixa sovplatser så det ska nog lösa sig :)

idaleck
0

Jag kommer förhoppningsvis! Vore askul i alla fall. Men det beror lite på hur schemat ser ut i skolan framöver och det har jag tyvärr dålig koll på just nu Oskyldig

emmeb
0

*putteliputt*

dunaluva
0

men vad ska man ha med sig då? ;)

- Ellen

KickanW
0

#17: Hur då menar du? Godis? :P Nej men mat och sånt där får vi, som jag skrev, bestämma när vi vet ungefär hur många som kommer :)

dunaluva
0

#18: jaha, har inte sett att du skrivit det ;)

- Ellen

Bim
0

Ungfär när ska träffen sluta? jag måste lixom hem sen :P Ska vara nere på sporthallen kl halv 3… :/ Fast jag kanskekanske kan skippa det.. Men då måste jag få tag på någon som kan vara där ist fär mig

Lancia
0

Kan ni inte bara ge fasen i att bo så långt bort? Jag vill också vara med på era råtträffar, dom verkar alltid så mysiga :/

emmeb
0

Vi bor inte långt bort, det är du som bor långt bort. ;) Och Norrköping är ju ändå rätt sida landet, med tåg så går det ju ganska snabbt till Sundsvall. Men tyvärr så kostar det ju. :/

emmeb
0

Vilka är det som kommer?

• Kickan
  • emmeb
  • idaleck?
  • Bim?
  • Terato?
  • Falurven?
  • dunaluva?

Fler eller har jag missat någon?

Terato
0

Jag ska försöka komma, men förmodligen bara hem till emmeb! Har inte så många semesterdagar kvar och måste spara dem till annat.

teratos.r8or.se

Falurven
0

Jag kommer antagligen kunna komma! :D

Mvh Nathalie

zoooda
0

ida.. hur åker du upp??? skulle va attans kul..

Bim
0

Jag kommer, 90% säkert! :D

• Kickan
  • emmeb
  • idaleck?
  • Bim
  • Terato?
  • Falurven?
  • dunaluva?
[vamir]
0

Jag kmr kanske… vet inte riktigt om jag kan de datumet…

niffen
0

Jag kommer, med ett frågetecken efter… Beror på om jag har nåt annat för mig och hur jag kommer upp… Orkar inte sitta på ett obekvämt tåg med ryggont…

dunaluva
0

jag kan nog komma, men bara första dagen! :)

- Ellen

idaleck
0

Jag är fortfarande ett frågetecken! Kyss

zoooda
0

vilka från sthlm-s området ska upp??? plats i bil?? :D

Bim
0

Jag längtar som en gris ju! :D kan inte någon söva mig tills det är dags?! :D

dunaluva
0

tusan, jag har konfirmationsläger den 6-9 februari! Skrikandes

- Ellen

Ninja
0

Om inget oförutsett dyker upp vill jag vara med. Så längesen man pratade med råttfolk irl! (hade sett fram emot att åka till Kickan idag redan men det blev ju inställt för min del)

emmeb
0

Nu tycker jag vi borde börja ta och planera lite mer inför träffen, eller vad säger ni?

Vilka är det som vet att de kommer, vilka kanske kommer?

Vad är ni sugna på för käk under träffen sallad, tacos eller något annat mumsigt? Då träffen ju sträcker sig över flera dagar så kommer ju flera kulinariska läckerheter att kunna dukas upp. ^^

Någon som absolut måste ha något speciellt till frukost eller någon speciell färg på mjölkpaketet? ;)

Allergier? Någon som är vegetarian/vegan?

Bim
0

Jga kommer, :) Ska vi som ska gå på träffen ta med nåt spec?

emmeb
0

Det blir som inför Kickans förra träff att de som kommer får köpa med sig någon/några bestämd(a) ingrediens(er) till maten.

Kommer:

• Kickan
  • emmeb
  • Bim
Bim
0

Okej, men då måste vi bestämma mat och sånt också.. ^^

Falurven
0

Vet inte om jag kommer ha tillgång till pengar.. :S Så jag måste se över det först..

Mvh Nathalie

KickanW
0
  • Kickan
  • emmeb
  • Bim
  • Falurven (kanske)
  • Terato (på fredagen)
emmeb
0

Putt.

Ninja
0

Jag kan inte komma iväg på någon träff ändå, en vän fylller år på fredagen och vi ska fira honom då. :/

Bim
0

Putt

KickanW
0

Nej, vad trist Ninja :/

Bim
0

Det är en vecka kvar nu! Eller snart iaf.. :)

emmeb
0

Nu har jag och Kickan pratat ihop oss lite och då de är så få som kan så funderar vi på att göra en endagsfika (ev. mat?) hos mig av det hela och ta den stora flerdagarsträffen senare då flera kan.

Det blir alltså inga Kickanbebisar på träffen men jag har en liten 8-veckorstös hemma hos mig så ni får slåss om henne. ;) Annars har jag flera gosklumpar till hanar så det löser sig nog med klämmande ändå tror jag. ;)

Fikat blir antingen fredag eller lördag, inget spikat då de ju kan vara bra att se vilken dag flest kan.

zoooda
0

ja när fler kan låter bra!!!!!!!!!! (tyyp jag ;)

Bim
0

#47 Äsch då! jga som hoppades på bebisar :/ Men åttaveckorstös låter toppen det med!

KickanW
0

#49: Men du kan nog kika in något i veckan eller till helgen ändå och klämma bebisar :)

Falurven
0

Blir nog ingen råtträff för min del.. Har alldeles för lite pengar :/

Mvh Nathalie

Bim
0

#50 Ja! :) Sandra lär ju också vilja hälsa på.. ^^

Bim
0

#51 Nää, :( Vad tråkigt.. :( Men du får komma på nästa då!

idisen95
0

skulle vilja men tror inte jag får skuss

Bim
0

Jamen, hmm, kicna, hur ska du komma dit? ^^

emmeb
0

Antingen gör vi så att jag hämtar er alla i Sundsvall men enklast och bäst är nog ändå att ni tar buss till Härnösand så hämtar jag med bilen där. :)

Bim
0

#56 okdokie! Det lät bra.. :) Kickan, samåka?

Bim
0

PUTT!

KickanW
0

Japp, om jag är tillräckligt frisk för att åka så åker vi såklart tillsammans! :)

Bim
0

#59 men du måste bli frisk! :O Drick massor av nyttiga saker! Blåbärssoppa är bra, drickdrickdrick! :D

Bim
0

FLEEER måste komma! ;) Puttiputti!

idisen95
0

har det börgat?

emmeb
0

Då det var relativt få som skulle hit och Kickan dessutom blev sjuk så bestämdes det att vi skjuter fram träffen någon vecka. Vi får hoppas att Kickan kryar på sig och att fler har möjlighet att komma då datumet för en ny träff kommer. :)

Falurven
0

Jag vill jag vill jag vill :C

Mvh Nathalie

molle84
0

Synd att Sundsvall och Högakusten ligger så långt söder man kan komma i norrland… Hade enligt mej iaf, varit bättre med en Norrlandsträff i mer mittersta norrland. Tex Ume eller Skellefte.

Men jag antar att de kanske är för lite folk som håller på med råttor här uppe för att ha en träff här uppe. =(

Aja… man får hålla tummarna på att de kanske nån gång i framtiden kan bli mer "norrlandscentralt".

Bra initiativ iaf. :)

//Molle

Allamej
0

Varför Ume eller Skellhell? Varför inte fika hos mig i Lycksele :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

molle84
0

Ha ha! Ja de skulle ju också fungera ju. :D Vi får ha en egen    nord-norrlandsträff. :D

KickanW
0

#65: Att vi har en träff här innebär väl inte att du inte kan ha en där uppe? :P Anledningen nu var för att vi haft en träff hos mig och då pratade om att det vore kul att se hur emmeb bor och sådär…

molle84
0

Jag menade ju absolut inget illa med de jag skrev. Trodde bara att de kanske va något man kunde ha varit med på då det stod "norrland". :)

//Molle

emmeb
0

#65 Vilken kränkning! :P Gävle är så långt söderut i norrland man kan komma!Cool

molle84
0

Ha ha! Menar du på allvar att du anser Gävle tillhöra norrland? Skrattande

Menades absolut inte som någon kränkning heller hur du nu fick de till något sådant. :)

Upp med humöret nu. :)

KickanW
0

Jag tror faktiskt inte att varken jag eller emmeb blev särskilt kränkta eller tog illa upp, om jag ska vara ärlig, kan också förstås genom att notera att vi båda använde smileys i våra inlägg ^^

Det lät mer på dig som om det bara går att ha en norrlandsträff och att vi då var orättvisa som hade den så långt söderut, det var bara det jag reagerade på! :)

Och ja, rent officiellt tillhör Gävle norrland. Citat:
"Norrland är den nordligaste och största av Sveriges tre landsdelar och består av landskapen Gästrikland, Hälsingland, Härjedalen, Jämtland, Lappland, Medelpad, Norrbotten, Västerbotten och Ångermanland."

emmeb
0

Kickan har så rätt så. ;) Jag hoppades att den lilla ironin skulle skina igenom. ^^

Bim
0

Kickan, du måste krya på dig snart! :O Och vi måste ha en råtträff! :)

Om någon vecka kanske fler kan komma.. Och det är bra!

dunaluva
0

BRA! :D då kan ju jag med också! :)

- Ellen