Råttor iFokus

Råttor

Etikettpresentation
Läst 914 ggr
teachingbirds
0

Coffee och "minstingen"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det bara nån vecka kvar tills vi får hem våra bebisar, så jag tänkte att det är på plats att skriva en liten presentation eftersom jag förmodligen kommer hänga här en del!

"Vi" är jag och min sambo, vi bor i västra delen av sthlm i en tvåa. Snart får vi som sagt tillökning av två små sötnosar från Babbetts senaste kull. Den ena har redan fått ett namn, Coffee. Men min lilla tjej har jag inte kommit på nåt namn till än, men det ger sig väl när man lär känna henne. :) Har ni nåt namn som passar till Coffee så får ni gärna dela med er, för de ska ju matcha iaf. ;) Coffee är nästan helsvart, med vita handskar och en vit triangel på bröstet, medans den andra är helsvart med bara vita fingrar.

Vi längtar så!

(På bilden myser hela kullen i Babbetts hammock)

ElinLi
0

Hade inte babbet en dödlig sjukdom hos sina råttor nyss ?

teachingbirds
0

Jag vet inte vad det var för sjukdom men hon har iaf skickat in prover som kommit tillbaka negativa. Jag har själv fått en kopia på provsvaren.

Malin-Trotsig
0

#0 - Oh, har du också bebisar från hennes kull? Vad roligt :D
Mina två från den kullen är två honor som fått namn Calathea och Ismene :)

[Devo]
0

1# Du kanske ska ta reda på fakta innan du skriver….. Babbett har fått sina provsvar vilket du kan läsa i hennes blogg.

Allamej
0

Till TS, Tea skulle vara fint, eller Milky :) Ja, jag sitter med min kaffekopp nu :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

hus-musen
0

javisst hon testade för 3 virus vi redan visste att hon antagligen inte hade o de är de hon har fått provsvar på.

Qui dormit, non peccat

idaleck
0

Kul att det är fler här som ska ha bebisar från den kullen! Jag ska ha en hane som heter PhoenixCool

idaleck
0

#6 Jag har försökt förstå vad du menar men jag fattar verkligen inte. Hela babbett-härvan handlade ju om att folk anklagade henne för att ha SDA och ha spridit ut det hejvilt, och sen när hon testar negativt för det så "visste vi att hon antagligen inte hade det"?

Vill gärna höra hur du tänker.

hus-musen
0

#8 nej inte riktigt.. rädslan var att hon hade SDA, men som det ser ut så är det inte SDA eller nått av de virus hon har testat för via blodprov för symtomen passar inte.

Qui dormit, non peccat

idaleck
0

#9 Oj! Haha. Nej jag vet inte vad jag ska skriva. Men det var kul att läsa ditt svar.

CamillaS
0

En hona kommer till mig som heter Amaryllis. :)

teachingbirds
0

Jag vill gärna inte att den här tråden ska urarta till en diskussion om Babbettes virus eller ickevirus, ta gärna det någon annanstans! Oskyldig

#3#7#11 Va roligt att ni oxå ska få bebisar från kullen! Jag tror att de kommer bli jättemysiga hela bunten! Little bundles of love <3

#5 Tea var ett jättebra förslag! Jag har bara tänkt på typ Latte och sånt, men det passar ju inte färgen.. Ska tänka vidare på det där! :)

Ska bara säga att temat ju är Krukväxter, men vi kommer ju ge våra andra tilltalsnamn än det reggade namnet.

Malin-Trotsig
0

#12 Jag tror också dom blir helmysiga. De var så otroligt pussiga och kontaktsökande när man hälsade på :)

Krukväxter tkr jag var ett väldans kul tema med otroligt vackra namn. Jag får se vilka smeknamnen blir men jag tror jag kommer kalla dom Thea och Isme kort och gott. Tkr om hur det låter i munnen :P

teachingbirds
0

Nu får vi hem de imorgon klockan 18! Längtar såååå. Buren är klar sånär som på att de inte fått nåt hus än. Är det väldigt viktigt att de har ett hus redan från början eller kan det räcka med hängmattan så länge?

Sen kanske ni ser att jag har hittat en liten påbyggnad (till fågelbur antar jag egentligen), och jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska använda den till. Funderar på att lägga in lite fleece runtom så det blir lite mysigt, så länge tills jag har hittat ett hus, kan det funka?

Förresten så har jag en ikeagrej i buren, en liten trådhylla uppe i högra hörnet! Hittar den dock inte på ikea så den kanske har utgått, men jag tror att det är ett litet diskställ till serien grundtal.

Lillen har nu fått namnet "Tea", så nu har vi kaffe och te snart här hemma :)

Malin-Trotsig
0

#14 Åh, du har en likadan bur som jag. Fast jag har då inte lyckats inreda den sådär snyggt :)
Fick hem mina två tjejer i fredags och de är helt underbara.
De har hängmattan änsålänge som de verkligen verkligen gillar. Ligger och myser där halva dagarna :P

teachingbirds
0

#15 Vi har inrett ytterligare lite nu! :) Det roliga (?) är att de faktiskt inte har legat i hängmattan någonting.. De ligger bara i den där lilla vita ytterburen där jag har lagt fleece, eller i huset, där de inte ens har bäddat.. :/

Här är iaf en länk till lite bilder vi tagit än sålänge! :D

Lancia
0

Mina råttisar (dom jag fick hem som bäbisar) hängmattestrejkade också ett tag, de två jag fick som gamlingar såg aldrig ens åt den där hängmattan, den var totalt ointressant. ;)

Var beredd på att dina träprylar i buren kommer börja lukta illa ganska så snart. Är huset också i trä? (Ser ut som så) Isf så kanske du kan försöka att "plasta in" i allafall taket så kanske huset kan hållas vid liv lite längre. En bit vaxduk kanske funkar? Lycka till med dina små! :D

teachingbirds
0

#17 Tack för tipsen! Jo huset är i trä, hörde att det skulle vara bättre eftersom det skulle andas mera än plats som lätt skulle bli instängt?

Lancia
0

Att ett trähus andas bättre stämmer nog, vet flera med plasthus som får typ kondens på insidan när det sovits där inne :P

hus-musen
0

#18 beror på hur stort plasthuset är=)

Qui dormit, non peccat

teachingbirds
0

Nu har jag fixat en blogg där jag lägger upp bilder på sötnosarna! Gå gärna in och kommentera :)

Ratsorama