råtta med konstigt beteende
när jag har han uppe i mitt knä ge honom mycket kärlek väldigt länge blir han sig lik igen. men när han kommer till buren igen så blir han hängig igen och bara ligger ner. och hans kompis är pigg och glad.
kan de va att han inte tycker om sin nya kompis och för ca 3 veckor sen dog hans bror. och de ända vi kunde se och de va att han var väldigt väldigt TJOCK när vi hittade honom död i buren. och ni säger att som inte kan äta för mycket så de dör men jag har hört att dom kan de ?! vad ska jag tror ? men kan de va att han sörjer efter son bror nu efter 3 veckor ?
och många tror att de är maten, men de tror inte jag för att hans kompis är inte alls så han är pigg och glad springer runder.
jag har ingen vetrinär i närheten av mig som vill titta på råttor så jag vet inte vad jag ska göra ? ska jag ringa vetrinär och se vad dom säger ?
jag vill ha hjälp vad jag kan testa att göra med honom ?
och han är född 4 juni 2008 så han är ca 7-8 månader gammal. och han är inte tjock eller smal , han är lagom..
Du kunde ju fortsatt i din första tråd. Han är deprimerad och behöver en eller två kompisar. Det är mitt råd och det håller jag fast vid.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
oki, jag ska prata med en kompis om jag kan ha honom hos en kompis som har två hanar över helgen och se om han är glad så ska jag hitta en till kompis, så han har mer än denna nu så han har två kompisar :) hoppas de funkar :)
Tänk på att introducera på ett bra sätt… helst skulle jag se att du skaffade permanenta kompisar åt honom direkt… ingen mår bra av att flyttas runt som en vandringspokal.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
naej de har du rätt med. jag ska köpa en råtta om 5-6 veckor som blir hans syster son men de känns förlänge att vänta
#4 Går det inte att få tag i en snabbare?
nej , tyvärr går de inte det annars hade jag gjort det.

som vi skrev i din förra tråd så är han deprimerad och behöver nya vänner.
Qui dormit, non peccat
Det visade sig att han hade blodsugade parasiter på huden
så nu har hon städat buren och badat båda råttorna
han har blivit mycket piggare nu