Vårat nya råttpalats....
Nu har vi fått tummen ur och äntligen köpt en ny bur till Råttisarna, jag har länge tittat på Voljärerna från ferplast.
Vi hade titta runt på priser och mestämt oss för en Ferplast brio medium, verkade vara en toppenbur.
Men vi fick hybris i affären, bestämde oss för att lägga några hudralappar till
för att få en Brio maxi istället.
Nu har vi inrett (inte riktigt klart, hängmattorna ska upp också) och så här bra blev det, Måtten är 60*78*140.
Råttorna är heltokiga och rusar runt runt…
På bilden syns skillanden mot vår gamla bur, som ändå inte var liten….
Snygg! Hur mycket kostade den?

Ninja:
Den gick på 2700:- (plånboken gråter, men det var det värt)

#3, Ser jag fel, eller är det en råtta som flyger däruppe till den svarta hängmattan, eller är det en annan hängmatta? (x
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se
onyxea, förstår att du är nöjd, buren är kanonfin. Jag köpte också en jättebur i somras som grävde ett stort hål i plånkan, men det är värt det när man ser hur mycket utrymme som råttorna får. En bur kan ju aldrig bli för stor, eller hur 

#4 visst ser det ut som om Nemi flyger men hon står faktiskt och balanserar på den blå korgen och det röda spiralröret.
#5 Inget är gott nog åt råttorna,känns lite kinkigt att mina så fort buren öppnas genast springer och lägger sig i (den minsta) transportburen och myser.

vilken härlig bur.. vill oxå ha en till mina älsklingar.

Haha, den flygande råttan såg rolig ut. :D

#10: De där beiga rören du har, vad är det för några?
Onyxea: det är dräneringsrör som vi köpte på cheapy
köpte en stor "rulle" på 10 meter för 250 spänn. Kapar man av delar utan den så får man många lika roliga längder